Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Zarządzanie na ekranie

Data publikacji: wrzesień 2013

Systemy digital signage są obecne na polskim rynku już od wielu lat. Nie są one jedynie powiązane z obszarem reklamy, jak to miało miejsce w początkowej fazie ich rozwoju. Ich uniwersalność oraz możliwość elastycznego dopasowywania do potrzeb klienta sprawiły, że stają się narzędziem coraz powszechniej stosowanym w instytucjach publicznych, centrach komunikacyjnych, lotniskach, szpitalach, hotelach.

 

Rozwiązania DS wspierają także systemy komunikacji wewnętrznej w średnich i dużych przedsiębiorstwach, zarówno produkcyjnych, jak i usługowych. Nieustający wzrost wykorzystania systemów digital signage w przestrzeni publicznej wymusza na ich twórcach stosowanie coraz nowszych i bardziej skutecznych rozwiązań. Komunikacja z odbiorcą staje się dynamiczną interakcją, a producenci z branży DS przyzwyczaili nas do tego, że za pomocą przeglądarki możemy zarządzać nawet tysiącami nośników na całym świecie, kontrolując ich pracę oraz treść emitowanych przekazów.

Jednym z takich produktów jest nowatorskie oprogramowanie Signio Interactive stworzone przez programistów z Digeon Group i wdrażane przy współpracy z firmą Flexvision (www.flexvision.pl). To pierwszy polski system DS nowej generacji. Autorzy Signio postanowili skorzystać z doświadczeń niezwykle prężnie rozwijającej się branży gier komputerowych i konsolowych, przenosząc wiele tamtejszych rozwiązań multimedialnych w świat digital signage. Wieloletnie doświadczenie Flexvision, nabyte podczas kompleksowych realizacji systemów digital signage, w połączeniu z niezwykle innowacyjną kreacją specjalistów Digeon zaowocowało wprowadzeniem na rynek produktu niebędącego zwykłą aplikacją, a rozbudowanym systemem do multimedialnego przekazu treści.

Nadrzędnym celem systemu jest wspieranie realizacji skutecznych kampanii reklamowo-informacyjnych poprzez emisję treści multimedialnych w odpowiednim miejscu oraz w ściśle określonym czasie. Signio pozwala na efektowną, a przede wszystkim efektywną dystrybucję aktualnych treści, promujących produkty oraz usługi, a także budujących pożądany wizerunek określonej marki. W zależności od intencji podmiotu zarządzającego system może emitować komunikaty w postaci dynamicznych, przyciągających uwagę spotów czy filmów, a także w formie interaktywnej rozrywki.

System umożliwia tworzenie dowolnej liczby stref dla obiektów statycznych i dynamicznych w ramach każdej aranżacji nośnika obrazu. Poprzez pełne wykorzystanie technologii DirectX użytkownicy mogą:

- w dowolny sposób komponować i kreować wygląd treści multimedialnych poprzez m.in. przezroczystości, kształty, nakładanie warstw, osadzanie multimediów w świecie 3D;

- „ożywiać” swoje prezentacje i kreacje poprzez bardzo intuicyjny system animacji;

- dekorować swój przekaz efektami specjalnymi znanymi z profesjonalnych studiów telewizyjnych;

- tworzyć scenariusze interaktywne dzięki obsłudze ekranów dotykowych oraz innych urządzeń wskazujących, np. leap motion.

Wdrożenia Flexvision i Digeon mają charakter kompleksowy. Są oferowane w dostosowanych do potrzeb klienta pakietach, które zawierają: urządzenia (ekrany LED, monitory LCD itp.) oraz tzw. playery, licencje na oprogramowanie, usługi szkoleniowe, usługi wdrożeniowe i instalacyjne, ogólnopolski serwis gwarancyjny. W 2013 roku oprogramowanie Signio zostało wdrożone i docenione przez takie firmy i instytucje, jak: Sephora, BNP Paribas, Royal Bank of Scotland, Urząd Miasta Gdyni i wiele innych.

Rozwój nowoczesnej komunikacji marketingowej jest zjawiskiem pewnym. Kwestią podlegającą dyskusji pozostaje jedynie, w jakim stopniu jej wzrost będzie efektem zaangażowania cyfrowych nośników zarządzanych systemami digital signage.

Warto już teraz docenić tę formę dystrybucji treści multimedialnych, ponieważ – wedle przekonania Flexvision oraz Digeon – lista korzyści osiąganych przez klientów inwestujących w nowoczesne nośniki cyfrowe będzie się stale wydłużać.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama