Grupa Fedrigoni coraz mocniejsza. Przejęcie Poli-Tape

Grupa Fedrigoni zawarła umowę nabycia większościowego pakietu udziałów w Grupie Poli-Tape, produkującej materiały do zastosowań graficznych, w tym tekstyliów, oznakowań, druku cyfrowego i specjalnych.

 

© Grupa Fedrigoni

Grupa Poli-Tape została założona w 1993 roku z siedzibą w Remagen w Niemczech i obecnie zatrudnia 370 osób w Niemczech, we Włoszech i w Oklahomie w USA, a jej produkty są dystrybuowane w ponad 90 krajach. Jej większościowym udziałowcem jest rodzina Möhren wraz z Grupą Bitburger jako udziałowcem mniejszościowym. Rodzina Möhren zachowa znaczący udział, aby zapewnić płynne przejście, podczas którego zespół zarządzający Poli-Tape kierowany przez Marka Wehrmanna będzie nadal obsługiwał swoich wieloletnich klientów i partnerów na całym świecie.


Zwięksozne możliwości

Działalność Poli-Tape w zakresie grafiki tekstylnej obejmuje asortyment folii termotransferowych do ozdabiania tekstyliów i innych podłoży. Obecnie konsumenci coraz częściej poszukują spersonalizowanej odzieży i akcesoriów, a grafika tekstylna odgrywa ważną rolę w przekształcaniu seryjnych produktów w unikalne projekty, czy to w modzie, sporcie, na gruncie zawodowym i prywatnym. W segmencie produkcji oznakowań i wielkoformatowego druku cyfrowego Grupa Poli-Tape oferuje szeroką gamę folii graficznych wykorzystywanych do reklamy wewnętrznej i zewnętrznej, a także do dekoracji architektonicznych. Portfolio jest dodatkowo wzbogacone o taśmy aplikacyjne, oraz samoprzylepne produkty specjalne (np. taśmy magnetyczne i z efektami specjalnymi, taśmy samoprzylepne). "Przejęcie Poli-Tape pozwala nam rozszerzyć i zdywersyfikować nasze portfolio materiałów samoprzylepnych do komunikacji wizualnej. Dzięki tej transakcji zwiększamy naszą obecność w atrakcyjnych segmentach, takich jak tekstylia i specjalistyczne kategorie graficzne, a także rozszerzamy nasze możliwości produkcyjne. Dodaje również wyróżniające się know-how w zakresie folii poliuretanowych stosowanych na przykład w segmentach oklejania samochodów i ochrony lakieru, które są zarówno wysoce strategiczne, jak i synergiczne z naszym niedawno przejętym Unifolem w Turcji" skomentował Marco Nespolo, CEO Grupy Fedrigoni. "Cieszymy się, że osiągnęliśmy porozumienie z solidnym i rozwijającym się partnerem, jakim jest Grupa Fedrigoni. Nasze aktywa operacyjne i możliwości technologiczne w ramach szerszej platformy Fedrigoni pozwolą firmie przyspieszyć ścieżkę wzrostu, docierając do tysięcy klientów na całym świecie, a także koncentrując się na badaniach i rozwoju wysokowydajnych, premium i innowacyjnych rozwiązań" dodał Sven Möhren, obecny większościowy udziałowiec Poli-Tape.
W ciągu ostatnich czterech lat Grupa Fedrigoni dokonała 16 fuzji i przejęć. Cztery z nich miały miejsce w tym roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama