Bonjour, Hexis

Data publikacji: styczeń 2015

 

Produkty francuskiej marki znajdują zastosowanie także w oklejaniu pojazdów transportu publicznego.

Rok 1989 zapisał się w historii powszechnej jako czas ważnych zmian politycznych. Jednocześnie dla wielu przedsiębiorstw był początkiem świetlanej przyszłości. Dotyczy to również firmy Hexis, którą przed 25 laty założył na południu Francji Michel Mateu. W ciągu ćwierćwiecza francuska firma przeszła oszałamiający rozwój, do którego przyczynił się między innymi rosnący rynek druku cyfrowego.

 

 

Jeśli ktoś, tak jak ja w czerwcu tego roku, przybywa na lotnisko w Montpellier, od razu ogarnia go klimat południowego wybrzeża Francji, tworzony przez słońce, plażę, morze i wszystko inne, czym wyróżnia się ten region, w tym wyjątkowe jedzenie i wspaniałe wino. Aż trudno uwierzyć, że w tej przepięknej okolicy zadomowił się przemysł wyspecjalizowany w produkcji samoprzylepnych folii PVC i wielkoformatowych podłoży do druku cyfrowego, przeznaczonych dla reklamy i komunikacji wizualnej. „25 lat temu żaden z największych światowych wytwórców nie wierzył nam, że na południu Francji można prowadzić profesjonalną produkcję” - wspomina z uśmiechem kierownik sprzedaży Hexis Jean Galtier, robiąc aluzję do panującej powszechnie opinii o południowym luzie, który rzekomo jest nie do pogodzenia z pracowitością. - „Wtedy jeszcze jeździliśmy naszymi prywatnymi samochodami na targi w Paryżu, wożąc ze sobą całe wyposażenie stoiska i pierwsze modele folii”. Najwięksi gracze, jak 3M czy Avery, przyglądali się pewnie poczynaniom Hexis z niemałym rozbawieniem i nie doceniali zaangażowania Francuzów z Południa. Teraz muszą traktować ich jako godnego współzawodnika. Tym bardziej, że przedsiębiorstwo działa również w sektorze budowlanym, produkując różnego rodzaju kontenery. Firmuje także swoją nazwą napój energetyzujący, który we Francji może się mierzyć nawet z Red Bullem – marka jest znana ze sponsorowania sportów motorowych.

 

Liczby, dane, fakty

W ciągu roku Hexis generuje obroty na poziomie 72 mln euro. 52 proc. pochodzi z rynku francuskiego, reszta to zasługa handlu zagranicznego. Firma zatrudnia 280 pracowników i posiada dwa zakłady produkcyjne w miejscowościach Frontignan i Hagetmau, o łącznej powierzchni 36 tys. m2. Druga fabryka jest nowa i wyspecjalizowana w produkcji folii wylewanych z lateksu i poliuretanu z emulsjami wodnymi, także bez dodatku rozpuszczalników. We Frontignan mieści się z kolei – oprócz fabryki –  główna siedziba firmy. Hexis posiada we Francji trzy biura handlowe: w Hagetmau, Paryżu i Lyonie. Na całym świecie przedsiębiorstwo założyło sześć firm-córek: w Stanach Zjednoczonych, na Karaibach, w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Szwecji. Ponadto w Holandii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii działają spółki siostrzane Hexis. Do tego trzeba dodać sieć złożoną z około 50 dystrybutorów, który odpowiadają za sprzedaż produktów firmy na całym świecie. Paryskie metro, Peugeot czy rajd Paryż-Dakar – marka Hexis kojarzy się z najbardziej znanymi firmami, instytucjami i wydarzeniami.

 

Świat Hexis

Produkty francuskiego przedsiębiorstwa znajdują wiele zastosowań w komunikacji wizualnej. Służą do produkcji oznakowań, reklam podświetlanych czy materiałów POP. Korzystają z nich także firmy produkujące dekoracje okien i witryn oraz wyposażenia wnętrz handlowych. Dla Hexis niezwykle istotnym rynkiem jest sektor aplikacji foliowych na pojazdach. Profesjonalne i dynamiczne pokazy oklejania samochodów, organizowane podczas branżowych targów, zawsze przyciągają tłumy widzów.

Ważnym segmentem jest też transport publiczny – autobusy, tramwaje czy pociągi, gdzie wykorzystuje się nie tylko kolorowe, ozdobne folie do zadruku czy zmiany koloru, lecz także materiały służące ochronie karoserii przed uszkodzeniem czy wandalizmem. „Zwłaszcza w ramach współpracy z przewoźnikami kolejowymi z Francji i Wielkiej Brytanii zrealizowaliśmy wiele ciekawych projektów” - mówi Martin Kugler, specjalista ds. komunikacji w firmie Hexis.

Dla francuskiego przedsiębiorstwa istotny rynek tworzą także folie solarne i ochronne. Stosuje się je na przykład do zabezpieczenia powierzchni samochodów czy do dekoracji okien i regulacji nasłonecznienia wnętrz. Hexis produkuje również specjalne folie antybakteryjne, które wykorzystuje się do zabezpieczania powierzchni w szkołach, przedszkolach czy szpitalach, a nawet autobusach (pokrywa się nimi uchwyty).

Ogólnie rzecz biorąc, firma Hexis oferuje szerokie spektrum folii do najróżniejszych zastosowań we wnętrzach i na zewnątrz. Wewnętrzny dział badań i rozwoju troszczy się nie tylko o to, by firma wprowadzała na rynek nowe produkty, lecz także by mogła spełniać konkretne życzenia swoich klientów.

 

Specjaliści w swojej dziedzinie

W ciągu 25 lat firma Hexis zbudowała swoją pozycję na trzech obszarach. Pierwszy z nich to produkcja cienkich folii wylewanych (PVC, PU, lateks). Drugi to powlekanie i laminowanie folii (PVC, PET, lateks, papier). Trzecim jest powlekanie mediów do druku cyfrowego (PVC, PET, papier) i lakierowanie lakierem przezroczystym. Park maszynowy, który do tego służy, składa się z urządzeń skonstruowanych przez Hexis oraz systemów innych firm, dostosowanych do potrzeb francuskiego przedsiębiorstwa. W zakładzie produkcyjnym we Frontignan pracują dwa urządzenia do wytwarzania winylowej folii wylewanej, które produkują materiał o szerokości 1,6 m z prędkością 20 m/min. Zainstalowano tam również linię do powlekania warstwą kleju szerokości 2 m, która osiąga szybkość 80 m/min. Hexis dysponuje także systemami do cięcia i obróbki końcowej, w tym ośmioma nawijarkami i w pełni automatycznymi maszynami do pakowania i etykietowania, ale delikatne i drogie folie tnie się i pakuje ręcznie. Istnieje olbrzymia różnica pomiędzy foliami produkowanymi z tworzyw polimerowych i monomerowych. Folie na bazie polimerów są wprawdzie droższe, ale za to mają większą trwałość i stabilność formatową.

Ważne zadanie – jeśli chodzi o produkcję folii – stoi przed działem badawczo-rozwojowym Hexis. Jest on nie tylko odpowiedzialny za opracowywanie nowych produktów, lecz także testowanie surowców i materiałów, sprawdzanie procesów produkcyjnych i analizowanie powstających w fabrykach Hexis folii, laminatów i klejów, tak by można je było stale ulepszać. Laboratorium przeprowadza oczywiście kompleksowo wszystkie niezbędne testy materiałowe. Dlatego na każdym produkcie wytwarzanym przez Hexis widnieje znaczek informujący o ciągłej kontroli.

 

Część całości

Głównym celem firmy Hexis jest to, by dostarczać klientom na całym świecie nie tylko folie, lecz także dodatkowe produkty i usługi. Z tego względu zakład produkcyjny we Frontignan posiada własne centrum szkoleniowe dla instalatorów aplikacji foliowych na pojazdach. To właśnie tutaj aplikatorzy uczą się, jak prawidłowo instalować folie Hexis. Firma wspiera ich także, oferując szeroką paletę przyborów i narzędzi. Na stronie internetowej Hexis można znaleźć wiele ciekawych informacji o produktach, a także filmy szkoleniowe.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty