Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…

Data publikacji: listopad 2016

 

Niekonwencjonalne akcje reklamowe w formie mniej lub bardziej spontanicznych działań w przestrzeni miejskiej cieszą się coraz większym zainteresowaniem nie tylko twórców reklam, ale także odbiorców. Spróbujmy przyjrzeć się kilku ciekawym akcjom zorganizowanym w ostatnich miesiącach przy udziale lub wsparciu PKP S.A. Wydarzenia te miały miejsce nie tylko w miejscach powszechnie kojarzonych z działalnością firmy.

 

Coraz popularniejsza idea nocnych marketów, pierwotnie zakorzenionych w kulturze azjatyckiej, znalazła swoje miejsce także w Polsce. W czerwcu otworzył się Nocny Market, nowe miejsce na gastronomiczno-rozrywkowej mapie stolicy. Koncepcję marketu pełnego pysznego jedzenia, stoisk lifestyle’owych i muzyki, otwartego do późnych godzin wieczornych, pokochało wielu ludzi na całym świecie, dlatego nadszedł czas, by poznała ją również Warszawa.

 

Market Nocą

Ożywające późnym wieczorem różnorodne, pełne życia i gwaru targowiska stanowią raj zarówno dla tłumów mieszkańców, jak i turystów spragnionych przysmaków ulicznej kuchni, poszukujących lokalnych produktów, straganów pełnych najróżniejszych gadżetów, sektora usług i rozrywki. Ideą powstania Nocnego Marketu w Warszawie było ożywienie peronów dawnego dworca PKP Warszawa Główna Osobowa. Ta dawna stacja kolejowa położona na styku trzech dzielnic: Śródmieścia, Woli i Ochoty, od 1945 do 1965 roku tętniła życiem pełniąc funkcję głównego dworca kolejowego w Warszawie. Jednak po powstaniu Dworca Centralnego obiekt ten stracił na znaczeniu. Ostatecznie pociągi przestały zatrzymywać się na Głównym w 1997 roku, a halę dworca udostępniono zwiedzającym.  Od połowy maja działa tu Stacja Muzeum, gdzie na wybudowanych obok stacji torach, znajdują się zabytkowe lokomotywy i wagony, stanowiące ciekawe tło dla Nocnego Marketu. Z początkiem czerwca perony dworca Warszawa Główna zyskały nowe barwy, zapełniając się kolorowymi stoiskami, klimatycznym światłem lampionów i wspólnymi stołami. Poza jedzeniem, na terenie marketu można było odwiedzić stoiska oryginalnych wystawców lifestyle’owych oraz punkty miejskich usług, takich jak: stoisko tatuatorskie czy też barber shop. Każdego wieczoru o oprawę muzyczną zadbali DJ’e oraz zespoły, z kolei wykwalifikowani barmani zapewniali orzeźwiające napoje.

 

Zjazd światłowodem

Tym razem przenieśmy się na Dworzec Centralny w Warszawie, którego pasażerowie poza możliwością korzystania ze schodów tradycyjnych oraz ruchomych, otrzymali także do dyspozycji zjeżdżalnię. Została ona ustawiona wzdłuż schodów prowadzących z głównego hallu Dworca Centralnego na perony. Zjeżdżalnia w barwach Orange Polska była elementem kampanii promującej łącza światłowodowe w Warszawie, w przewrotny sposób nawiązując do niespotykanych dotąd prędkości Internetu, osiągających w tej technologii przepustowość łącza dochodząca do nawet 600 Mb/s. Zjeżdżalnia była czynna w standardowych godzinach sklepowych czyli od 10 do 18, wzbudzając spore zainteresowanie wśród zwłaszcza młodszych przechodniów na dworcu. Akcja została przygotowana przez dział komunikacji Orange we współpracy z agencją Initiative Warszawa. Autorzy planują także kolejne kampanie tego typu w innych miastach Polski.

 

 

Multimedialny Van Gogh

Zabytkowy budynek dworca Kraków Główny gości niezwykle oryginalną wystawę dzieł legendarnego Vincenta Van Gogha, oferującą zupełnie nowy sposób doświadczania sztuki. Podziwiana na całym świecie ekspozycja Van Gogh Alive, to niepowtarzalna okazja do odkrycia dzieł holenderskiego mistrza postimpresjonizmu z nieznanej dotąd perspektywy, dzięki wykorzystaniu nowoczesnej platformy multimedialnej Sensory4. System łączy w sobie dynamiczne wyświetlanie grafiki połączone z wielokanałowym dźwiękiem o kinowej jakości, oferując wrażenia nieporównywalne z wizytą w tradycyjnym muzeum. Bogaty zbiór ponad 3 tysięcy obrazów Van Gogha przedstawiony jest w postaci olśniewających barwami, wielkoformatowych obrazów wyświetlanych na każdej powierzchni galerii, łącznie ze ścianami, kolumnami, sufitem, a nawet podłogą. Widowiskowa gra świateł i barw, w połączeniu z nastrojową muzyką, pozwalają na zupełnie nowy odbiór dzieł holenderskiego mistrza i jego niezwykłego warsztatu. Na krakowskiej wystawie, dziełom Van Gogha towarzyszą także trzy inspirowane jego twórczością obrazy autorstwa Katarzyny Małek i Adama Barana, podopiecznych Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko. Wystawę można podziwiać do połowy listopada tego roku.

 

Czekoladowa rocznica

Wyjątkowym dniem dla wszystkich miłośników wszelkiego rodzaju czekoladowych przysmaków jest 4 września, bowiem tego dnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Czekolady. Z tej okazji firma E. Wedel, będąca jedną z najpopularniejszych czekoladowych marek w Polsce, postanowiła w wyjątkowy sposób uczcić to święto. Dodatkowym powodem do świętowania były urodziny kultowej pianki Ptasie Mleczko. Przysmak ten w dalszym ciągu cieszy się olbrzymią popularnością, jednak wielu jego amatorów z pewnością nie zdaje sobie sprawy, że produkt ten obecny jest na rynku od 80 lat. Tego dnia, na warszawskim Placu Defilad, zorganizowano mnóstwo atrakcji, nie tylko dla fanów Ptasiego Mleczka, ale także dla entuzjastów wszystkich czekoladowych wyrobów firmy. Na odwiedzających czekał 12-tonowy diabelski młyn, ogromny dmuchawiec, wielka trampolina a przede wszystkim możliwość zanurkowania w wielkim pudełku Ptasiego Mleczka. Międzynarodowy Dzień czekolady obchodzony był przez markę E.Wedel w trzech miastach Polski.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal