Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Stop blubrom

Internetowy twórca Krzysztof Gonciarz postanowił sprzeciwić się „Furgonetkom anty-LGBT”, jakie od niedawna można spotkać na ulicach Warszawy, wynajmując własną ciężarówkę. „Furgonetki anty-LGBT” utwierdzają krzywdzące stereotypy na temat osób z mniejszości seksualnych, umieszczając je na banerach oklejających plandekę samochodu. W swojej inicjatywie influencer wyśmiewa je w akcji „Stop ciężarówkom”, w ramach której chce, by pojazdy z homofobicznymi hasłami przestały jeździć po ulicach stolicy. „Każdy może wynająć ciężarówkę i gadać z niej głupoty” – tak brzmi jedno z haseł znajdujących się na ciężarówce Krzysztofa Gonciarza.

Podobna sytuacja ma miejsce w Poznaniu, gdzie od kilku dni jeździ ciężarówka fundacji Pro – Prawo do życia, która została oklejona plakatami krytykującymi środowiska LGBT oraz organizację WHO. Do akcji włączyli się działacze Grupy Stonewall, którzy postanowili sprzeciwić się hasłom przedstawianym na pojazdach, organizując swoją własną ciężarówkę z napisem „Stop blubrom! Czego chce lobby LGBT? Równych praw, braku przemocy i świętego spokoju.”, walcząc z szerzeniem nieprawdziwych informacji.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama