Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

O wojnie inaczej. ”... jest tak wiele do zrobienia”

Opis osoby

W Wielkiej Brytanii trwa kampania marketingowa zatytułowana „Przyjedź na Ukrainę, jest tak wiele do zrobienia”. Kampania jest efektem współpracy agencji Pablo z Londynu i platformy fundraisingowej United24, założonej przez prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełenskiego, by zbierać pieniądze na walczącą Ukrainę.

Prowadzone działania maja przypominać, że wojna rosyjsko-ukraińska trwa nadal i miliony osób cywilnych straciło swoje dotychczasowe miejsce życia. Dodatkowym aspektem poruszonym w kampanii są utracone przez ukraińskie miasta walory turystyczne, które legły w gruzach wraz z rosyjską inwazją.
Za kreatywną stronę akcji odpowiadają agencja Pablo i ukraiński ilustrator i artysta cyfrowy Antonio Firsik, który nadal pracuje w swoim domu pod Kijowem. Każdy plakat przedstawia inne miasto - Kijów, Mariupol i Charków i ich najsłynniejsze budowle, które niczym filar nadziei zajmują centralną część kompozycji. Wokół nich pojawia się grafika bezpośrednio odwołująca się do wojennych realiów. Widać płonące budynki, ruiny, dym z płomieni, a na niebie pojawiają się wojskowe samoloty biorące udział w nalotach. Całość utrzymana jest w stylu vintage. Osadzona w rozpoznawalnym wizualnym świecie plakatu podróżniczego wiadomość początkowo brzmi jak zaproszenie do odwiedzenia. W kontekście trwającej wojny ostateczny wydźwięk ma zachęcić ludzi do działania i pomocy na rzecz ofiar.

Na plakatach zamieszczono kody QR, które można zeskanować, by dowiedzieć się, w jaki sposób przekazać dotacje Ukrainie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama