Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Marks & Spencer. Reklamowa dwuznaczność

 

© Marks & Spencer

Marka Marks & Spencer przygotowała świąteczną kampanię, której publikacja zbiegła się w czasie z nasileniem działań wojennych pomiędzy Izraelem a Palestyną. Świąteczna reklama odzieży i artykułów domowych przedstawiała papierowe czapki świąteczne w kolorach czerwonym, zielonym i srebrnym ustawione na ruszcie paleniska.

Internauci nieprzychylnie odebrali reklamę i poczuli się oburzeni, ponieważ nakrycia głowy zwróciły uwagę odbiorców jako nawiązujące do narodowych barw Palestyny. Reklama sieci Marks & Spencer została usunięta. Poza tym na jednym z portali społecznościowych pojawiło się oficjalne oświadczenie marki, w którym przeprasza ona za nieintencjonalne urażenie uczuć odbiorców. Firma podkreśla, że celem przekazu było podkreślenie, że każdy może mieć inne podejście do świątecznych zwyczajów. W wydanym przez siebie oświadczeniu Marks & Spencer tłumaczy, że opublikowany materiał był realizowany w sierpniu, na długo przed eskalacją konfliktu w Strefie Gazy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama