Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

To ważne, w czym chodzisz

Marka odzieżowa Adidas postanowiła zwrócić uwagę na problem nadprodukcji odpadów z tworzyw sztucznych. Wraz ze swoją nową, proekologiczną kolekcją Clean Classic, firma zainstalowała w jednym ze swoich sklepów w Warszawie nietypową instalację na witrynach. Wejście oraz sklepowe okna zostały zasypane stertą śmieci z tworzyw sztucznych aż po sam sufit, uniemożliwiając klientom wejście do sklepu. Na jednej z witryn zobaczyć można było komunikat całej akcji: „Każdej sekundy na świecie produkuje się 11 ton plastiku. To ważne, skąd pochodzi to, w czym chodzisz.”.

Nowa kolekcja ubrań od adidas została zaprojektowana tak, by wyeliminować odpady z  tworzyw sztucznych. Buty posiadają cholewkę wykonaną w 70 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu, sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu, natomiast podeszwa powstała z odnawialnej gumy.

Podczas proekologicznej akcji marki, podczas której zasłonięte zostały drzwi, przez jeden dzień niemożliwe było dokonanie zakupów w sklepie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama