Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Agencja mediowa PKN Orlen i PZU

Na początku września Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że PKN Orlen oraz PZU otrzymały zgodę na utworzenie wspólnej agencji mediowej o nazwie Sigma Bis. Nowa agencja ma w planach negocjowanie i zakup czasu oraz przestrzeni reklamowej. Spółka ma w planach negocjowanie i zakup czasu oraz przestrzeni reklamowej, a także badania skuteczności aktywności reklamowej w mediach. Koncentracja nie ograniczy konkurencji. To kolejny etap procesu, o którym informowano pod koniec lipca. Wtedy obie firmy poinformowały, że jednym z kolejnych pól współpracy, obok działań związanych z wprowadzeniem PPK czy projektów CSR, będą właśnie zakupy usług marketingowych i reklamowych. Warto dodać, że już kilka lat temu, po wygranych wyborach, rząd planował stworzenie państwowego domu mediowego. Obsługiwałby on największe spółki Skarbu Państwa, takie jak Lotos, Orlen, PKO czy PZU. Pomysłu w tamtym kształcie nie zrealizowano, bo jego autor, ówczesny minister skarbu Dawid Jackiewicz stracił stanowisko. Już niedługo okaże się jak powstanie nowej, niemal państwowej agencji wpłynie na rynek mediowy w Polsce.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama