Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Reklama OOH w media mixie. Zwiększona skuteczność kampanii

O AMSpis osoby

Reklama Out-of-Home znakomicie sprawdza się w działaniach długookresowych, a efektywność kampanii może być jeszcze lepsza, gdy w media mixie znajdzie się OOH. Tak wynika z metaanalizy przeprowadzonej przez agencję Yotta, będącej częścią Publicis Groupe. Wyniki zaprezentowano podczas organizowanej przez AMS konferencji Data Driven Digital OOH.

Mierząc efektywność OOH wskaźnikiem ROI, okazuje się, że średnio dla różnych kategorii wpływ całkowity outdooru (bezpośredni i pośredni) jest 8,5 razy wyższy niż wpływ bezpośredni. Wnioski z analizy danych pochodzących z projektów przeprowadzonych przez Yotta wskazują, że outdoor najlepiej sprawdza się w działaniach długoterminowych i jako ważny element media mixu przez synergię z innymi kanałami. Joanna Nowik Business Integration Manager w agencji Yotta by Publicis Groupe podaje: „przeprowadzone badania pokazały, że w długim okresie OOH może przynieść znacznie wyższy zwrot z inwestycji w porównaniu z perspektywą krótkookresową. W przypadku kategorii żywność ta różnica przekracza 253 procent. W kategorii FMCG wzrost sięga 183 proc., retailu 168 proc., a finansów 34 procent.”


Kluczowy mix nośników

Zgodnie z danymi z analizy przeprowadzonej przez Yotta, rozpoznawalność kampanii wzrasta o 100 proc., gdy zastosuje się trzy różne formaty nośników - w porównaniu z kampanią sięgającą po jeden format. Natomiast w media mixie z internetem świetnie sprawdza się Digital OOH, mogący poprawić częstotliwość użytkowania marki. Odbiorcy takich kampanii korzystają z danego brandu o 25 proc. częściej niż ci, którzy kampanii nie widzieli oraz o 34 proc. częściej niż widzowie wyłącznie kampanii telewizyjnej.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama