Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Sztuka z algorytmów

© Wikipedia

Ai-Da, pierwszy humanoidalny robot wyposażony w sztuczną inteligencję, zaprezentuje serię swoich autoportretów w londyńskim Design Museum. Maszyna została stworzona przez Lucy Seal i Aidana Mellera, kuratorkę sztuki i właściciela galerii, którym pomogli eksperci z Uniwersytetu Oksfordzkiego oraz firma Engineered Arts, specjalizująca się w robotyce. Artystka-robot zasłynęła ze swojej pierwszej wystawy abstrakcyjnych prac dwa lata temu, kiedy to za pomocą ołówka lub pędzla rysowała szkice, których dokończeniem zajmował się człowiek. Tym razem proces powstawania sztuki odbywać się będzie bez ludzkiej interwencji - androidka została „nauczona” analizowania otoczenia i patrzenia w lustro za pomocą zainstalowanych w swojej twarzy kamer, przez co zdolna jest interpretować swój własny wizerunek, który później przenosi na autoportrety. Wystawa Ai-Dy będzie dostępna dla zwiedzających już od maja.

„Żyjemy w kulturze selfie, ale oddajemy nasze dane technologicznym gigantom, którzy używają ich, by przewidzieć nasze zachowania. Dzięki technologii outsource’ujemy własne decyzje. Prace Ai-Dy zapraszają do zastanowienia się nad sztuczną inteligencją, jej użyciami oraz nadużyciami w dzisiejszym świecie” tłumaczy Lucy Seal, jedna z kuratorek londyńskiego Design Museum.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

„Odwilż”, słońce i przejaśnienia!!!

Po pandemicznym „zamrożeniu” i spowolnieniu branży związanej z komunikacją wizualną właśnie następuje przełom! Widać „odwilż” oraz nowe możliwości, a także nowe wyzwania, które teraz przed branżą stoją. W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION – jako partner medialny – skupiamy się na Międzynarodowych Targach Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, które odbywają się w dniach 15-17. września.

Reklama