Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

„Archiwum Ożywione”

W tym roku mija sto lat od jednej z najważniejszych bitew dla Polski i dla świata – Bitwy Warszawskiej. Z tej okazji organizowane są liczne inicjatywy, upamiętniające tą zwycięską dla Polski walkę. Jedną z nich jest projekt „1920/2020. Archiwum Ożywione”, realizowany przez Narodowe Archiwum Cyfrowe w Warszawie. Z tej okazji na Bulwarach Wiślanych będzie można oglądać murale Bartka Buczka i Mariusza Libla, które powstały w oparciu o materiały archiwalne z zasobów Narodowego Archiwum Cyfrowego. Szukali oni odpowiedzi na pytanie, jak wydarzenie historyczne sprzed stu lat i jego dokumentacja archiwalna mogą funkcjonować w dzisiejszej świadomości. Praca Bartka Buczka została zainspirowana fotografiami pełnymi żołnierskich strojów, dlatego to właśnie one znajdują się na muralu Mostu Świętokrzyskiego przy bulwarze Bohdana Grzymały-Siedleckiego. Natomiast Mariusz Libel znalazł natchnienie w nagraniach wspomnień świadków walk i w połączeniu z archiwalnymi zdjęciami, stworzył mural na schodach przy Moście Średnicowym. Ożywione materiały archiwalne mają nie tylko upamiętnić to wyjątkowe dla polskiej historii zdarzenie, ale również pobudzić rozmowy o mniej eksponowanych wątkach wojny polsko-bolszewickiej oraz Bitwy Warszawskiej 1920.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama