Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

„Gazem zadusili, będą mnie nosili”

© Stowarzyszenie Otwarte Klatki

W ramach najnowszej kampanii outdoorowej Stowarzyszenia Otwarte Klatki w ośmiu miastach w Polsce pojawiły się billboardy przedstawiające poruszające rysunki zwierząt hodowanych na futro. Ich autorem jest Bartek Heller, czternastoletni mieszkaniec Białegostoku.

 

Bartek Heller stworzył cykl rysunków, w których pokazuje cierpienie zwierząt wykorzystywanych w przemyśle spożywczym i odzieżowym. Swoje prace postanowił wysłać aktywistom Stowarzyszenia Otwarte Klatki, których poruszyła wrażliwość nastolatka. Otwarte Klatki zaproponowały Bartkowi współpracę przy kampanii outdoorowej, której efektem jest 59 billboardów w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Katowicach, Warszawie i Białymstoku. Billboardy są częścią długoterminowej kampanii stowarzyszenia pod hasłem „Cena futra”.

 

Billboardy na ratunek

Rysunki Bartka przedstawiają norkę i lisa - napis na plakacie z norką w chmurach mówi „gazem zadusili, będą mnie nosili”, a przy lisie podpiętym pyskiem i odbytem do kontaktu (na fermach futrzarskich lisy są zabijane przez porażenie prądem - elektrody są wkładane właśnie do pyska i odbytu zwierzęcia) widnieje napis „zabrali mi futerko, bo nie jestem modelką”. „Prace Bartka bardzo nas wzruszyły i cieszymy się, że mogliśmy je pokazać szerszej publiczności w ramach kampanii przeciwko hodowli zwierząt na futro. Politycy po raz kolejny zapomnieli o milionach zwierząt, które każdego roku cierpią na fermach futrzarskich. Ponownie złamali dane społeczeństwu obietnice. Mamy nadzieję, że billboardy z rysunkami Bartka dobitnie im o nich przypomną” - mówi Anna Iżyńska ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki działa na rzecz zakazu hodowli zwierząt na futro od 2012 roku. Aktywiści apelują, aby głos Bartka i milionów innych Polaków, którzy również chcą zakazu hodowli zwierząt na futro, został wysłuchany, a temat jak najszybciej wrócił do debaty politycznej. Kampanię Stowarzyszenia można wesprzeć podpisując petycję na stronie: www.cenafutra.info/

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama