Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Ikea rezygnuje z katalogów

Po 70 latach szwedzki koncern Ikea podjął decyzję o rezygnacji z wydawania katalogu ze swoją ofertą produktów i aranżacją wnętrz. Producent przyznaje, że decyzję przyspieszyła sytuacja związana z pandemią i zapewnia, że ma plan na zastąpienie tradycyjnej wersji katalogu specjalną aplikacją, większą aktywnością w mediach społecznościowych, a także na stronie internetowej.

„Zachowania klientów zmieniły się diametralnie, więc katalog, który ukazał się w sierpniu tego roku, będzie ostatnim. To jest bardzo racjonalna, ale też emocjonalna decyzja”- poinformował w oświadczeniu Konrad Gruss, prezes Inter IKEA Systems.

Pierwszy katalog firmy został stworzony przez jej założyciela Ingvara Kamprada w 1951 roku. Jeszcze w 2016 roku producent poinformował o rekordowym nakładzie 200 milionów egzemplarzy, wydanych w 69 wersjach, w 32 językach i dystrybuowanych na ponad 50 rynkach. Trwało to przez kilka kolejnych lat, dzięki czemu sieć decydowała się na poszerzanie krajów, do których trafiała papierowa wersja katalogu. Aby upamiętnić jego 70-letnią historię, marka zapowiedziała specjalną książkę, która zadebiutuje na rynku jesienią 2021 roku. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama