Ikea rezygnuje z katalogów

Po 70 latach szwedzki koncern Ikea podjął decyzję o rezygnacji z wydawania katalogu ze swoją ofertą produktów i aranżacją wnętrz. Producent przyznaje, że decyzję przyspieszyła sytuacja związana z pandemią i zapewnia, że ma plan na zastąpienie tradycyjnej wersji katalogu specjalną aplikacją, większą aktywnością w mediach społecznościowych, a także na stronie internetowej.

„Zachowania klientów zmieniły się diametralnie, więc katalog, który ukazał się w sierpniu tego roku, będzie ostatnim. To jest bardzo racjonalna, ale też emocjonalna decyzja”- poinformował w oświadczeniu Konrad Gruss, prezes Inter IKEA Systems.

Pierwszy katalog firmy został stworzony przez jej założyciela Ingvara Kamprada w 1951 roku. Jeszcze w 2016 roku producent poinformował o rekordowym nakładzie 200 milionów egzemplarzy, wydanych w 69 wersjach, w 32 językach i dystrybuowanych na ponad 50 rynkach. Trwało to przez kilka kolejnych lat, dzięki czemu sieć decydowała się na poszerzanie krajów, do których trafiała papierowa wersja katalogu. Aby upamiętnić jego 70-letnią historię, marka zapowiedziała specjalną książkę, która zadebiutuje na rynku jesienią 2021 roku. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal