Spotkanie pełne inspiracji. Podsumowanie ITMA 2023

© ITMA

W Mediolanie odbyła się dziewiętnasta edycja największych na świecie targów technologii tekstylnych i odzieżowych – ITMA 2023. Na wydarzeniu prezentowane były najnowocześniejsze innowacje z branży, w tym rozwiązania w zakresie zaawansowanych technologii materiałów, automatyzacji i cyfrowej przyszłości oraz przełomowych technologii działających na rzecz zrównoważonego rozwoju i obiegu zamkniętego.

 

Powierzchnia wystawiennicza tegorocznej wystawy była o 3 procent większa, w porównaniu z ITMA 2019, co wskazuje na dynamiczny rozwój eventu. Targi ITMA 2023 charakteryzują się silnym udziałem europejskich liderów w sektorze maszyn włókienniczych. Podobnie jak w poprzednich edycjach targów, najwięcej, aż 867 wystawców, pochodziło z krajów Cematex, z czego 422 z Włoch, 198 z Niemiec i 191 z Turcji. Największymi wystawcami z krajów spoza Cematex były Chiny i Indie. Największymi sektorami na wydarzeniu były finishing, przędzenie, tkactwo, druk i dziewiarstwo. Ponadto, pomimo iż nie znalazły się one w czołówce, sektory recyklingu i oprogramowania również cieszyły się dużym zainteresowaniem. W tej edycji wydarzenia, oba działy odnotowały podwojenie powierzchni wystawienniczej oraz wzrost liczby wystawców. W centrum uwagi znalazły się także innowacje. Zainaugurowano otwarcie nowego panelu, Start-Up Valley, na którym szansę zaprezentować się miały młode przedsiębiorstwa z pomysłowymi rozwiązaniami dla przemysłu tekstylnego. Oprócz tego, dużą uwagę odwiedzających przyciągnęły takie atrakcje jak laboratorium badań i innowacji, Innovator Xchange, Forum Barwników i Chemikaliów Włókienniczych czy rozdanie nagród ITMA Sustainable Innovation. Wraz z targami ITMA odbywały się także wydarzenia towarzyszące, takie jak ZDHC Impact Day 2023 oraz Planet Textiles. Zaoferowały one przemysłowcom tekstylnym z całego świata dodatkowe możliwości edukacyjne i networkingowe.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama