Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Twórczość literacka w outdoorze

Pisarz Marek Krajewski obchodzi w tym roku rocznicę dwudziestolecia swojej twórczości. Z okazji jubileuszu ojca chrzestnego polskiego kryminału, którego zasług dla literatury gatunkowej nie da się podważyć we Wrocławiu powstał mural z wizerunkiem autora i bohaterów jego bestsellerowych kryminałów. Oficjalne odsłonięcie muralu z udziałem Marka Krajewskiego odbędzie się w środę, 2 października o godzinie dwunastej, na ul. Jedności Narodowej 42/44a. Data jego powstania jest nieprzypadkowa – ścienne malowidło zapowiada premierę najnowszej książki Marka Krajewskiego, „Mock. Golem”, która ukaże się w księgarniach 16 października. Jak widać, mural może służyć nie tylko promowaniu produktów, ale także propagowaniu dobrej twórczości literackiej. Autorem projektu jest Michał Pawłowski, a jego wykonawcą grupa NieTak i Łukasz Zasadni. Sam pisarz - Marek Krajewski jest filologiem klasycznym, miłośnikiem filozofii i logiki, a przede wszystkim autorem osiemnastu bestsellerowych powieści kryminalnych tłumaczonych na dwadzieścia języków. To także laureat nagród literackich i kulturalnych. Akcja powieści „Mock. Golem” toczy się w dekadenckim Wrocławiu „dzikich, zepsutych i złotych lat dwudziestych”. Mock musi rozwiązać zagadkę zaginięcia trzyletniej Rosemarie, a w jego życiu dokonuje się ważny przełom. Wydaniu książki towarzyszy również premiera spektaklu „Mock. Czarna burleska” we wrocławskim Teatrze Capitol (reż. Konrad Imiela).

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama