Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Koniec z marnowaniem jedzenia

Ekologia staje się tematem coraz popularniejszym. Zmagając się z trzydziestostopniowymi upałami jesteśmy w stanie wiele zrobić by zapobiec ekologicznej katastrofie. Czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele czynników ma wpływ na problemy ze środowiskiem. Muszą nam to uświadamiać kampanie społeczne. Jedną z lepszych przeprowadzono we Francji. W jej ramach w całym kraju rozwieszono plakaty z bardzo prostą grafiką i informacją, która daje wiele do myślenia. Kreacja przedstawia owinięty spaghetti widelec na biało-zielonym tle. Z makaronu wydobywa się para, jak to z gorącego posiłku. Tylko jeśli przeczytamy napis, zaczniemy się zastanawiać, czy to na pewno para. U góry plakatu zadano bowiem pytanie „Kto jest na trzecim miejscu w kwestii zanieczyszczenia powietrza na świecie?”. Odpowiedź znajdująca się na dole plakatu jest zastanawiająca i brzmi: „Marnowanie jedzenia”. Z pewnością tak zaskakujące rozwiązanie tej zagadki wzbudza refleksję. Każe też sądzić, że wspomniana wcześniej para może być symbolem zanieczyszczenia powietrza. Zapewne wiele osób zastanowi się, czy może zapobiec marnowaniu jedzenia na swoją małą, jednoosobową skalę i w ten sposób pomoże środowisku. Za kreację odpowiada agencja Socialclub, która przeprowadziła ją na zlecenie Too Good To Go.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama