Koniec z marnowaniem jedzenia

Ekologia staje się tematem coraz popularniejszym. Zmagając się z trzydziestostopniowymi upałami jesteśmy w stanie wiele zrobić by zapobiec ekologicznej katastrofie. Czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele czynników ma wpływ na problemy ze środowiskiem. Muszą nam to uświadamiać kampanie społeczne. Jedną z lepszych przeprowadzono we Francji. W jej ramach w całym kraju rozwieszono plakaty z bardzo prostą grafiką i informacją, która daje wiele do myślenia. Kreacja przedstawia owinięty spaghetti widelec na biało-zielonym tle. Z makaronu wydobywa się para, jak to z gorącego posiłku. Tylko jeśli przeczytamy napis, zaczniemy się zastanawiać, czy to na pewno para. U góry plakatu zadano bowiem pytanie „Kto jest na trzecim miejscu w kwestii zanieczyszczenia powietrza na świecie?”. Odpowiedź znajdująca się na dole plakatu jest zastanawiająca i brzmi: „Marnowanie jedzenia”. Z pewnością tak zaskakujące rozwiązanie tej zagadki wzbudza refleksję. Każe też sądzić, że wspomniana wcześniej para może być symbolem zanieczyszczenia powietrza. Zapewne wiele osób zastanowi się, czy może zapobiec marnowaniu jedzenia na swoją małą, jednoosobową skalę i w ten sposób pomoże środowisku. Za kreację odpowiada agencja Socialclub, która przeprowadziła ją na zlecenie Too Good To Go.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama