Angielskie wejście

Data publikacji: Czerwiec 2011

Londyńskie targi Screenmedia Expo są wydarzeniem, podczas którego corocznie mają miejsce premiery najnowszych technologii, usług i rozwiązań z sektora cyfrowych mediów. Wśród odwiedzających można znaleźć przedstawicieli branż takich, jak: transport, sport, edukacja, zdrowie, a także właścicieli punktów usługowych i handlowych.

Katarzyna S. Nowak

Po raz szósty, w maju, w Londynie miała miejsce premiera najnowszych multimedialnych rozwiązań i aplikacji wykorzystywanych w branży DS. Odwiedzający – oprócz zwiedzania hal targowych i nawiązywania kontaktów z wystawcami – mogli uczestniczyć w dwóch specjalistycznych konferencjach takich, jak: Screenmedia Professional Conference oraz FLEX London DOOH Conference. „Dzięki naszej strategii oraz rozszerzonemu profilowi działań mogę obiecać zwiedzającym i wystawcom, że Screenmedia Expo 2011 będzie największym, najjaśniejszym i najśmielszym wydarzeniem w historii targów” – tak zachęcał do odwiedzenia londyńskich hal targowych Mark Pigou, dyrektor Screen Events. „Ekspozycja powiększa się z roku na rok, co związanie jest z rozwojem nośników cyfrowych. Targi stanowią idealną platformę wymiany doświadczeń zarówno producentów sprzętów, przedstawicieli agencji reklamowych, jak i klientów końcowych”. Istotnie, przewidywania Marka Pigou nie okazały się bezzasadne, gdyż ilość wystawców w tegorocznej edycji targów wrosła w stosunku do roku ubiegłego i wynosiła 130 (natomiast w 2010 r. 103). Z kolei ilość odwiedzających tę edycje targów oscylowała około 4 tysięcy, a przed rokiem ta liczba wynosiła 3102. W podają organizatorzy 60 % odwiedzających pochodzi z Wielkiej Brytanii i Irlandii, 30 % z krajów europejskich, natomiast 10 % odwiedzających stanowili mieszkańcy innych kontynentów. Wydarzeniu towarzyszyło rozstrzygnięcie konkursu LoveContent Awards 2011. Przedstawiciele z branży DS rywalizowali ze sobą w ośmiu różnych kategoriach.

Co nowego?
Uwagę zwiedzających przyciągnęło stoisko firmy Intel, na którym zaprezentowano rozwiązania dedykowane do handlu detalicznego. Dotykowe, interaktywne ekrany pozwalają nie tylko dokładnie obejrzeć produkt, ale – dzięki wirtualnym manekinom – również przymierzyć odzież czy obuwie. Wirtualne sklepy zwane Connected Store umożliwiają zapoznanie się z najnowszą kolekcją oraz zakup wybranego artykułu. Główną zaletą tego rozwiązania jest wizualna atrakcyjność oraz funkcjonalność. O tym, że interaktywne systemy przyciągają rzesze odwiedzających można było się przekonać również na stosiku firmy Elo TouchSystems, która zaprezentowała dotykowe rozwiązania komercyjne w postaci wielkoformatowych paneli LCD, a także zaawansowane oprogramowanie dla interaktywnych wielkogabarytowych wyświetlaczy cyfrowych przeznaczonych do lokalizacji o dużym natężeniu ruchu. Atrakcyjne wizualnie nośniki Elo TouchSystems mogą stać się narzędziem do budowania wizerunku marki poprzez uatrakcyjnienie formy zakupów. Łatwość obsługi oraz zmniejszenie czasu oczekiwania zostanie zapewne pozytywnie oceniona przez klientów. Natomiast zwiększenie wydajności sprzedażowej przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów obsługi wpłynie korzystnie na budżet detalisty.
Z kolei na stoisku firm HP i Scala zaprezentowano rozwiązanie dedykowane dla sklepów, hoteli, a także placówek edukacyjnych i opieki zdrowotnej – SignagePlayer MP8000r. Tymczasem odwiedzający stoisko firmy AMD będą mogli się zapoznać z najnowszymi technologiami opracowanymi dla aplikacji reklamy cyfrowej. Firma zaprezentowała m.in. wersje demo wysokiej jakości karty graficznej FirePro ™ 3D Multi-View, która umożliwia wyświetlanie zaawansowanych aplikacji na sześciu wyświetlaczach jednocześnie. Wprowadzając kartę FirePro V7900 AMD, która obsługuje do czterech wyświetlaczy oraz pracującą przy trzech wyświetlaczach – FirePro V5900 AMD inżynierowie i projektanci z AMD nie spoczęli na laurach. Zależało im by zwiększyć wydajność, a co za tym idzie umożliwić wyświetlanie jak największej ilości danych na kilku nośnikach. Tak powstała karta FirePro ™ 3D Multi-View, która zawiera technologie pozwalające zdystansować się AMD od konkurencji. Gdy niektórzy z odwiedzających podziwiali możliwości interaktywnych nośników czy słuchali o walorach najnowszych kart graficznych, inni mogli zapoznać się z ofertą szerokokątnych wyświetlaczy 3D od firmy iPONT International. Dostępne w rozmiarach od 27 do 65" ekrany pozwalają na konwertowanie obrazu na 3D i oglądanie transmisji „na żywo”. Posiadający matryce o rozdzielczości 1920 x 1080 monitor o kącie oglądania 120 ° nie wymaga użycia okularów 3D.
Z kolei na stoisku Cisco można było przekonać się w jaki sposób firma rozszerza zasięg technologii video i współpracy dzięki nowym produktom końcowym oraz funkcjom nagrywania i analizowanie systemu Cisco TelePresence. Pozwala on na zwiększenie użyteczności materiałów wideo przechowywanych lub przekazywanych na żywo w ramach imprez, szkoleń i komunikacji w przedsiębiorstwie. Ponadto firma Cisco zaprezentowała innowacyjne rozwiązania, które zapewnią więcej możliwości łatwego wdrażania technologii wideo w całym przedsiębiorstwie, od biurek po sale konferencyjne. Nowym punktem końcowym Cisco jest TelePresence o przekątnej 47 cali, który został zaprojektowany z myślą o optymalnej, realistycznej komunikacji w biurze lub niewielkiej sali konferencyjnej. Z kolei nowy interfejs użytkownika punktów końcowych Cisco TelePresence łączy najlepsze cechy technologii błyskawicznego inicjowania wideokonferencji (one-button-to-push) z bogatym zestawem funkcji obsługi ekranów dotykowych.

 

LoveContent Awards 2011 – Lista nagrodzonych

 

1. Kategoria: Najlepsza cyfrowa kampania zewnętrzna
Zwycięzca: Nike„Write the future”
Plan i realizacja: Mindshare/ Wieden and Kennedy/ Grand Visual

 

2. Kategoria: Najbardziej innowacyjna cyfrowa kampania zewnętrzna
Zwycięzca: Lynx Excite Angel Ambush
Plan i realizacja: Mindshare/ Grand Visual


3. Kategoria: Najlepsze zastosowanie nośników cyfrowych
Zwycięzca: Castrol „Right oil, right car”
Plan i realizacja: Mindshare & Kinteic/ Ogilvy/ Clear Channel

 

4. Kategoria: Interaktywność
Zwycięzca: Avatar
Plan i realizacja: Inwindow Outdoor/ Zenith Media/ Fox Studios

 

5. Kategoria: Przekaz pozareklamowy
Zwycięzca: Smile London
Plan i realizacja: Meme partnership

 

6. Kategoria: Cyfrowy format
Zwycięzca: JCDecaux – Transvision

Kategoria: Najlepsza strona
Zwycięzca: Ocean Outdoor – Eat Street & Hammersmith Towers

Kategoria: Najlepsza firma roku
Zwycięzca: Grand Visual
 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty