Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Odpowiedź “Milczącej większości”

Po walce na ciężarówki, przyszedł czas na bilbordy. Na białostockich nośnikach, w opozycji do bilbordów „Tęczowego Białegostoku”, pojawiły się bilbordy anty-LGBT. Znajdują się na nich cytaty z biblii oraz hasła typu „Dewiacje nie przejdą”, „Białystok przeciw zgorszeniom” czy „Wiara leczy frustracje”, w których poszczególne słowa ironicznie przedstawione są w kolorach tęczy. Pod hasłami widnieje także nazwa organizatorów akcji „Milcząca Większość”, których motywacje do działania można znaleźć w postach na grupie na facebooku: „Coraz śmielsze działania zwolenników tęczowego totalitaryzmu nie mogą pozostać bez odpowiedzi. Prowokacyjne billboardy z Białegostoku i antykatolickie szyderstwa z Warszawy wymagają głosu sprzeciwu”.

Na działanie grupy zareagował prezydent Białegostoku, Tadeusz Truskolaski, który złożył do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z mową nienawiści. „Potępiam tego typu akcje. One są skierowane przeciwko określonej grupie ludzi. A to, co jest skierowane przeciwko, niesie w sobie znamiona nienawiści, w najlepszym wypadku daleko posuniętej niechęci” – tłumaczy.

W sprawę włączył się również Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych, zapewniając, że mieszkańcy miasta zgłosili bilbordy na policję. Gdy jednak nie przyniosło to żadnych działań, zdecydowali się oni na zniszczenie części bilbordów w ramach protestu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama