Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Piwo na dwa sposoby

W 2019 roku na rynku pojawiło się wiele ciekawych reklam alkoholi, jednak szczególną uwagę redakcji VISUAL COMMUNICATION przykuły dwie z nich. Pierwszą z nich była ta stworzona przez Carlsberga, która wybrana najlepszą została kampanią Tygodnia Marketingowego 2019. „Prawdopodobnie nie” to przewrotna reklama Carlsberga, w której marka przyznała się do popełnionego błędu. Carlsberg w ten sposób zwrócił uwagę na to, że ​​gonił za wolumenem sprzedaży, a nie za jakością, a tym samym ucierpiało na tym piwo. Kampania ta obejmowała różne kanały komunikacji. Carlsberg zaczął najpierw sponsorować tweety, które opisywały jego piwo w niekorzystny sposób - niektórzy nazywali je „zjełczałym szałem Szatana”. Następnie zaprezentował kampanię, której główne hasło było następujące: „Prawdopodobnie nie było to najlepsze piwo na świecie, więc zmieniliśmy je”. Carlsberg miała na celu zmienić postrzeganie marki przez konsumentów, zwróciła uwagę na zmiany i zachęciła ludzi do ponownego spróbowania piwa. W kampanii wykorzystano m.in. reklamę outdoor.

 

Nie dla przekleństw

Drugą reklamą na jaką nasza Redakcja zwróciła uwagę była reklama BrewDog „Sober as a motherfu”, która została zakazana, gdyż choć bezpośrednio nie zawiera przekleństw, jednoznacznie się do nich odnosi. Podobnie zakazano reklamy KFC, ponieważ sądzono, że większość ludzi będzie w stanie domyśleć się, że „What the cluck” odnosi się do „What the fuck”. A teraz zakaz objął reklamę BrewDog, której hasłem było „Sober a motherfu”, ponieważ założono, że większość ludzi może zrozumieć resztę słowa. Oczywiście w odwecie zarzucono brytyjskiemu Urzędowi ds. Standardów Reklamy bycie zbyt surowym.

 

Jeden zwycięzca

Pomimo, że obie reklamy uznać możemy za zuchwałe, należy mieć na uwadze, że jednym z kluczowych problemów w obu przypadkach jest to, że reklamy mogą oglądać dzieci, dlatego też przekleństwa, nawet te zakamuflowane, nie są dobrą strategią marketingową. Dlatego jednoznacznie bardziej spodobała nam się reklama Carlsberga.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama