Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Piwo na dwa sposoby

W 2019 roku na rynku pojawiło się wiele ciekawych reklam alkoholi, jednak szczególną uwagę redakcji VISUAL COMMUNICATION przykuły dwie z nich. Pierwszą z nich była ta stworzona przez Carlsberga, która wybrana najlepszą została kampanią Tygodnia Marketingowego 2019. „Prawdopodobnie nie” to przewrotna reklama Carlsberga, w której marka przyznała się do popełnionego błędu. Carlsberg w ten sposób zwrócił uwagę na to, że ​​gonił za wolumenem sprzedaży, a nie za jakością, a tym samym ucierpiało na tym piwo. Kampania ta obejmowała różne kanały komunikacji. Carlsberg zaczął najpierw sponsorować tweety, które opisywały jego piwo w niekorzystny sposób - niektórzy nazywali je „zjełczałym szałem Szatana”. Następnie zaprezentował kampanię, której główne hasło było następujące: „Prawdopodobnie nie było to najlepsze piwo na świecie, więc zmieniliśmy je”. Carlsberg miała na celu zmienić postrzeganie marki przez konsumentów, zwróciła uwagę na zmiany i zachęciła ludzi do ponownego spróbowania piwa. W kampanii wykorzystano m.in. reklamę outdoor.

 

Nie dla przekleństw

Drugą reklamą na jaką nasza Redakcja zwróciła uwagę była reklama BrewDog „Sober as a motherfu”, która została zakazana, gdyż choć bezpośrednio nie zawiera przekleństw, jednoznacznie się do nich odnosi. Podobnie zakazano reklamy KFC, ponieważ sądzono, że większość ludzi będzie w stanie domyśleć się, że „What the cluck” odnosi się do „What the fuck”. A teraz zakaz objął reklamę BrewDog, której hasłem było „Sober a motherfu”, ponieważ założono, że większość ludzi może zrozumieć resztę słowa. Oczywiście w odwecie zarzucono brytyjskiemu Urzędowi ds. Standardów Reklamy bycie zbyt surowym.

 

Jeden zwycięzca

Pomimo, że obie reklamy uznać możemy za zuchwałe, należy mieć na uwadze, że jednym z kluczowych problemów w obu przypadkach jest to, że reklamy mogą oglądać dzieci, dlatego też przekleństwa, nawet te zakamuflowane, nie są dobrą strategią marketingową. Dlatego jednoznacznie bardziej spodobała nam się reklama Carlsberga.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama