Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Międzynarodowy Komitet Olimpijsk.i Odświeżenie olimpijskiej marki

© Międzynarodowy Komitet Olimpijski

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) wprowadza nową odsłonę swojej tożsamości wizualnej, inspirowanej ponad stuletnim dziedzictwem projektowym. Odświeżone logo ma ożywić wizerunek marki i jej podstawowe wartości, jednocześnie zwiększając spójność, rozpoznawalność i wpływ na wszystkie platformy, komunikaty i publikacje MKOl. 

Słynny symbol zaprojektowany przez Pierrea de Coubertin w 1913 od dawna są jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Jednak wraz ze stopniową ewolucją tej marki w ciągu ostatnich ponad 100 lat, MKOl dostrzegł potrzebę stworzenia wszechstronnej, fundamentalnej tożsamości, zaprojektowanej do użytku we wszystkich mediach i kanałach. Dzięki nowym elementom, takim jak trzy niestandardowe kroje pisma oraz szereg rozwiązań graficznych i ilustracji, nowy wygląd marki oferuje kompleksowy system, który równoważy spójność i elastyczność. Każdy element został zaprojektowany tak, aby odzwierciedlać pełne nadziei, uniwersalne, integracyjne, żywe i progresywne cechy, które będą mogły zostać wykorzystane w publikacjach, digitalu, projektowaniu środowiskowym i nie tylko. Nowy system jest już używany w wielu wewnętrznych i zewnętrznych kanałach i projektach MKOl, a platformy cyfrowe, takie jak Olympics.com i aplikacja Olympics, przechodzą gruntowną przebudowę marki, aby dostosować ją do rozwiniętej tożsamości. Oczekuje się, że pełne wprowadzenie marki zostanie zakończone do Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024, a wszystkie przyszłe edycje zarówno Igrzysk Olimpijskich, jak i Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich będą korzystały z odświeżonego wizerunku. Dodatkowo w nadchodzących miesiącach zadebiutuje nowy zestaw sportów olimpijskich i uniwersalnych piktogramów, zapewniający neutralny językowo i płciowo system ikon dla tożsamości olimpijskiej. Nowa tożsamość marki została stworzona przez kanadyjską agencję Hulse & Durrell we współpracy z MKOl oraz zespołem międzynarodowych artystów, typografów i projektantów.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama