Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Międzynarodowy Komitet Olimpijsk.i Odświeżenie olimpijskiej marki

© Międzynarodowy Komitet Olimpijski

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) wprowadza nową odsłonę swojej tożsamości wizualnej, inspirowanej ponad stuletnim dziedzictwem projektowym. Odświeżone logo ma ożywić wizerunek marki i jej podstawowe wartości, jednocześnie zwiększając spójność, rozpoznawalność i wpływ na wszystkie platformy, komunikaty i publikacje MKOl. 

Słynny symbol zaprojektowany przez Pierrea de Coubertin w 1913 od dawna są jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Jednak wraz ze stopniową ewolucją tej marki w ciągu ostatnich ponad 100 lat, MKOl dostrzegł potrzebę stworzenia wszechstronnej, fundamentalnej tożsamości, zaprojektowanej do użytku we wszystkich mediach i kanałach. Dzięki nowym elementom, takim jak trzy niestandardowe kroje pisma oraz szereg rozwiązań graficznych i ilustracji, nowy wygląd marki oferuje kompleksowy system, który równoważy spójność i elastyczność. Każdy element został zaprojektowany tak, aby odzwierciedlać pełne nadziei, uniwersalne, integracyjne, żywe i progresywne cechy, które będą mogły zostać wykorzystane w publikacjach, digitalu, projektowaniu środowiskowym i nie tylko. Nowy system jest już używany w wielu wewnętrznych i zewnętrznych kanałach i projektach MKOl, a platformy cyfrowe, takie jak Olympics.com i aplikacja Olympics, przechodzą gruntowną przebudowę marki, aby dostosować ją do rozwiniętej tożsamości. Oczekuje się, że pełne wprowadzenie marki zostanie zakończone do Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024, a wszystkie przyszłe edycje zarówno Igrzysk Olimpijskich, jak i Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich będą korzystały z odświeżonego wizerunku. Dodatkowo w nadchodzących miesiącach zadebiutuje nowy zestaw sportów olimpijskich i uniwersalnych piktogramów, zapewniający neutralny językowo i płciowo system ikon dla tożsamości olimpijskiej. Nowa tożsamość marki została stworzona przez kanadyjską agencję Hulse & Durrell we współpracy z MKOl oraz zespołem międzynarodowych artystów, typografów i projektantów.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama