Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Sztuka w fast foodzie

Współczesne kampanie fast foodowe wykorzystują humor, by zwabić do siebie klientów. Najnowszymi tego przykładami są McDonalds i Burger King, które w grudniu opublikowały swoje nowe reklamy. Kampania McDonalds Sweden powstała we współpracy z Nord DDB Stockholm i  realizowana jest w formie reklam drukowanych i zewnętrznych. Obrazy z pewnością przyciągają uwagę konsumentów, ponieważ przedstawiają światowej sławy dzieła sztuki Van Gogha, Da Vinci i Granta Woodsa. Dzięki tej zabawnej inicjatywie McDonalds Sweden zainteresuje, zarówno młodych, jak i starszych i w ten sposób promuje swoją najnowszą pozycję w menu – Big McBacon. W ten sposób wielbiciele sztuki, zaspokajając swój głod, mogą cieszyć się kojącymi pociągnięciami pędzla Mona Lisy, autoportretu Van Gogha i amerykańskiego gotyku. Co ciekawe, na każdej z tych grafik umieszczono pasek boczku, nawiązujący do nowego burgera.

Ostrożnie, co połykasz
Burger King France stworzył za to kampanię o dość dwuznacznym tytule „Ostrożnie, co połykasz” w oparciu o jedno z najgłośniejszych w ostatnich miesiącach dzieło sztuki „Comedian” prezentowane w galerii sztuki Art Basel Miami Beach 2019. Instalacja ta, która składała się z banana przyklejonego taśmą do ściany, stworzona została przez Włocha, Maurizio Cattelana, i ostatecznie osiągnęła wartość 120 000 dolarów. Co ciekawe, inny artysta, David Datuna zjadł banana, wartego 120 000 dolarów, nazywając ten akt performancem. Burger King postanowił iść za ciosem. Sieć fast foodów, stworzyła własną wersję dzieła Comedian, zastępując banana frytką. Ponadto, umieszczono na grafice ceny, by pokazać, że posiłki w restauracji są naprawdę tanie. Należy jednak zauważyć, że Burger King nie był jedną marką, która podchwyciła pomysł, bowiem również inne firmy postawiły na ten żart, aby wskazać przystępność cenową swoich produktów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama