Sztuka w fast foodzie

Współczesne kampanie fast foodowe wykorzystują humor, by zwabić do siebie klientów. Najnowszymi tego przykładami są McDonalds i Burger King, które w grudniu opublikowały swoje nowe reklamy. Kampania McDonalds Sweden powstała we współpracy z Nord DDB Stockholm i  realizowana jest w formie reklam drukowanych i zewnętrznych. Obrazy z pewnością przyciągają uwagę konsumentów, ponieważ przedstawiają światowej sławy dzieła sztuki Van Gogha, Da Vinci i Granta Woodsa. Dzięki tej zabawnej inicjatywie McDonalds Sweden zainteresuje, zarówno młodych, jak i starszych i w ten sposób promuje swoją najnowszą pozycję w menu – Big McBacon. W ten sposób wielbiciele sztuki, zaspokajając swój głod, mogą cieszyć się kojącymi pociągnięciami pędzla Mona Lisy, autoportretu Van Gogha i amerykańskiego gotyku. Co ciekawe, na każdej z tych grafik umieszczono pasek boczku, nawiązujący do nowego burgera.

Ostrożnie, co połykasz
Burger King France stworzył za to kampanię o dość dwuznacznym tytule „Ostrożnie, co połykasz” w oparciu o jedno z najgłośniejszych w ostatnich miesiącach dzieło sztuki „Comedian” prezentowane w galerii sztuki Art Basel Miami Beach 2019. Instalacja ta, która składała się z banana przyklejonego taśmą do ściany, stworzona została przez Włocha, Maurizio Cattelana, i ostatecznie osiągnęła wartość 120 000 dolarów. Co ciekawe, inny artysta, David Datuna zjadł banana, wartego 120 000 dolarów, nazywając ten akt performancem. Burger King postanowił iść za ciosem. Sieć fast foodów, stworzyła własną wersję dzieła Comedian, zastępując banana frytką. Ponadto, umieszczono na grafice ceny, by pokazać, że posiłki w restauracji są naprawdę tanie. Należy jednak zauważyć, że Burger King nie był jedną marką, która podchwyciła pomysł, bowiem również inne firmy postawiły na ten żart, aby wskazać przystępność cenową swoich produktów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama