Wiadomość nie dla wszystkich. Billboard nie-widoczny

Kanadyjski oddział TD Bank w swoich najnowszych kampaniach marketingowych skupia się na promocji autorskiego narzędzia online, które umożliwia użytkownikom niepełnosprawnym uczynienie Internetu bardziej dostępnym i dostosowanym do ich preferencji. We wrześniu hasło banku skierowane zostało do osób mające zaburzenia widzenia barw.

 

© TD Bank

W kampanii TD Bank wykorzystano billboard o nietypowych właściwościach. Visible Billboards pojawiły się w torontońskiej dzielnicy Distillery District. Reklamy zewnętrzne zostały wykonane w stylu kolorowych kropek używanych w testach na ślepotę barw, ale zawarta na nich wiadomość „Jeśli to widzisz, to dlatego, że my widzimy Ciebie” jest widoczna tylko dla osób cierpiących na zaburzenie widzenia barw. Dzięki temu wiadomość trafia bezpośrednio do osób zainteresowanych. Dla pozostałych przechodniów billboard będzie się składał wyłącznie z przypadkowych czerwonych i zielonych punktów.

Narzędzie TD Accessibility Adapter, pierwotnie opracowane jako narzędzie wewnętrzne, zostało przez TD Bank udostępnione jako rozszerzenie do przeglądarki Chrome.
Kampania powstała we współpracy z agencją Ogilvy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama