Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Największy spadek w historii

Według raportu przeprowadzonego przez Publicis Groupe, wartość rynku reklamowego w Polsce pierwszej połowie roku 2020 spadła o 15,3 procent do 4,02 miliarda złotych. Największy spadek nastąpił w II kwartale tego roku (w kwietniu i maju), kiedy spadek wydatków reklamowych wyniósł prawie 29 procent, a w każdym z tych miesięcy reklamodawcy zmniejszyli swoje inwestycje o około 300 milionów złotych.

Najmocniej ucierpiała reklama zewnętrzna i kinowa, a także sektor turystyczny i finansowy. Spadki te były skutkiem wprowadzonych restrykcji, które ograniczyły działalność wielu firm, a w wielu przypadkach całkowicie ją zawiesiły (jak np. kina).

W pierwszym półroczu spadek odczuły wszystkie media, za wyjątkiem Internetu, choć i tam wzrost wyniósł jedynie 0,2 procent w porównaniu do roku poprzedniego. Wartość reklamy telewizyjnej spadła o 21 procent, radio o 13,6 procent, dzienniki i magazyny odpowiednio o 29,9 procent oraz 35,3 procent. Wydatki reklamowe w kinie były natomiast niższe o ponad 60 procent, co było wynikiem zawieszenia ich działalności od 12 marca. Największe spadki w zakresie inwestycji reklamowych odnotował sektor żywności (24,2 procent), finansów (48,1 procent) oraz motoryzacji (38,6 procent).

Całoroczny spadek PKB będzie największym w historii. Według analityków z Publicis Groupe, w całym roku 2020 wydatki reklamowe zmaleją o ponad 850 milionów złotych, co stanowi 8,7 procent w porównaniu do roku poprzedniego. Jak twierdzi Iwona Jaśkiewicz-Kundera, chief investment officer w Publicis Groupe, czerwiec przyniósł nieznaczną poprawę sytuacji, a wskaźniki gospodarcze stopniowo wracają  do poziomu z roku ubiegłego. Zauważalny wzrost sprzedaży reklamy prognozuje się od września tego roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama