Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Odświeżona tradycja

Data publikacji: Czerwiec 2013

Poczta Polska to instytucja olbrzymia i wiekowa. Tradycyjne obszary jej działalności są coraz częściej zawłaszczane przez technologie cyfrowe i stają się polem zmagań z narastającą konkurencją. Aby móc przetrwać na trudnym rynku, potrzebuje zmian.

 

PROJEKT: Nowy Model Placówki Pocztowej (nazwa robocza)

 

ZLECENIODAWCA: Poczta Polska

 

PROJEKTANT: MC2 pracownia projektowa Monika Chomińska

 

IDEA: Poczta Polska od pewnego czasu poszukiwała nowej formuły biznesowej, która lokowałaby ją pomiędzy tradycyjnym doręczycielem przesyłek a dostawcą usług bankowo-finansowych. Na początku roku firma otworzyła w Warszawie modelową placówkę o nowej, jednolitej kolorystyce, aranżacji i wykończeniu. Nowy oddział ma wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Nowy podział ma na celu poszerzenie oraz poprawę funkcjonalności. Odświeżona identyfikacja wizualna zmierza do połączenia nowoczesności oraz kilkusetletniej tradycji poprzez biało - czerwono - żółtą kolorystykę (barwy czerwona oraz złota lub żółta towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia). Czerwień i biel mają również podkreślać narodowy charakter operatora. W modelowym oddziale pojawiło się nowe logo Poczty Polskiej, zawierające nowoczesną adaptację pocztowej trąbki. „Nowy logotyp ma być widocznym symbolem zachodzących zmian. Dlatego w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w placówkach nowego typu oraz najbardziej reprezentacyjnych w obecnej sieci” – podkreśla Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

 

ZASIĘG: Do końca roku ma powstać 50 placówek opartych na nowej identyfikacji wizualnej. Dodatkowo Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym (640 pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego). Wprowadzanie nowej identyfikacji wizualnej będzie odbywało się stopniowo, a roczne wydatki na ten cel wyniosą około 2-6 milionów zł. „Do 2017 r. na nowe placówki wydamy 190 milionów zł. Koszt remontu jednego oddziału waha się od kilkudziesięciu tysięcy do nawet miliona złotych. Wszystko zależy od jego lokalizacji i stanu technicznego placówki” - wyjaśnia Zbigniew Baranowskim, rzecznik Prasowy Poczty Polskiej. Firma nie podjęła jeszcze decyzji co do wyboru kolejnych kontrahentów.

 
 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama