Odświeżona tradycja

Data publikacji: Czerwiec 2013

Poczta Polska to instytucja olbrzymia i wiekowa. Tradycyjne obszary jej działalności są coraz częściej zawłaszczane przez technologie cyfrowe i stają się polem zmagań z narastającą konkurencją. Aby móc przetrwać na trudnym rynku, potrzebuje zmian.

 

PROJEKT: Nowy Model Placówki Pocztowej (nazwa robocza)

 

ZLECENIODAWCA: Poczta Polska

 

PROJEKTANT: MC2 pracownia projektowa Monika Chomińska

 

IDEA: Poczta Polska od pewnego czasu poszukiwała nowej formuły biznesowej, która lokowałaby ją pomiędzy tradycyjnym doręczycielem przesyłek a dostawcą usług bankowo-finansowych. Na początku roku firma otworzyła w Warszawie modelową placówkę o nowej, jednolitej kolorystyce, aranżacji i wykończeniu. Nowy oddział ma wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Nowy podział ma na celu poszerzenie oraz poprawę funkcjonalności. Odświeżona identyfikacja wizualna zmierza do połączenia nowoczesności oraz kilkusetletniej tradycji poprzez biało - czerwono - żółtą kolorystykę (barwy czerwona oraz złota lub żółta towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia). Czerwień i biel mają również podkreślać narodowy charakter operatora. W modelowym oddziale pojawiło się nowe logo Poczty Polskiej, zawierające nowoczesną adaptację pocztowej trąbki. „Nowy logotyp ma być widocznym symbolem zachodzących zmian. Dlatego w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w placówkach nowego typu oraz najbardziej reprezentacyjnych w obecnej sieci” – podkreśla Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

 

ZASIĘG: Do końca roku ma powstać 50 placówek opartych na nowej identyfikacji wizualnej. Dodatkowo Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym (640 pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego). Wprowadzanie nowej identyfikacji wizualnej będzie odbywało się stopniowo, a roczne wydatki na ten cel wyniosą około 2-6 milionów zł. „Do 2017 r. na nowe placówki wydamy 190 milionów zł. Koszt remontu jednego oddziału waha się od kilkudziesięciu tysięcy do nawet miliona złotych. Wszystko zależy od jego lokalizacji i stanu technicznego placówki” - wyjaśnia Zbigniew Baranowskim, rzecznik Prasowy Poczty Polskiej. Firma nie podjęła jeszcze decyzji co do wyboru kolejnych kontrahentów.

 
 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty