13-14.03.2018 · Retail Summit, Warszawa
15-17.02.2018 · WETEC, Stuttgart
15-17.02.2018 · TV TecStyle Visions, Stuttgart
6-9.02.2018. · ISE, Amsterdam
7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- Prostota technologii
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Dał nam przykład Bonaparte
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Kampanie reklamowe muszą być „smart”
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Odrodzenie
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- BMW OFFICE
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
- Digital Signage Merits
-
LFP
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Bajki flagowe
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Obraz miasta
- Najważniejsza rzecz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Panorama chaosu
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
- Otwarte wyjście
- Labirynt doznań
- Teaser doskonały
-
Biznes i Ludzie
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Przełomowe koncerty brytyjskiego trio Muse
- Świetlna świetność
- Logokracja
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
Kontent is King?
Kontent is King?
Autor: ŁUKASZ MIKOŁAJCZAK
Pytanie to w tytule postawione tak śmiało, choćby z największym bólem rozwiązać by należało, pisał w pierwszych strofach swojego wiersza pod tytułem „Dlaczego ogórek nie śpiewa” Konstanty Ildefons Gałczyński. Z kontentem w Digital Signage jest po trosze jak z tytułowym ogórkiem. Jeżeli chcemy, aby zaśpiewał, musimy się trochę postarać.
W roku 2008 firma CR Media Consulting prognozowała, że udział Digital Signage w rynku reklamowym wyniesie ponad 2% w 2012 roku. Prognoza ta mniej więcej się sprawdza. „Biorąc pod uwagę, że wg szacunków ZenithOptimedia łączne wydatki na reklamę wyniosą w roku bieżącym 7,27mld zł netto, reklamodawcy przeznaczą na DS. ok. 145 mln zł” – szacuje Magdalena Lewecka – Korytowska z TDC Polska. „2% nie wydaje się zawrotną wartością, jednak mimo, że Digital Signage jest jeszcze daleko w tyle za reklamą telewizyjną, prasową czy internetową, możemy zauważyć, że z roku na rok staje się coraz bardziej popularny” – kończy Lewacka. O tym czy ta tendencja wzrostowa się utrzyma w dużej mierze będzie decydował właśnie kontent! Jak zauważa Wojciech Grendziński z IMS S.A, to właśnie ten element jest podstawą sukcesu w Digital Signage. „Niezrozumienie jego roli i specyfiki jego „szycia” pod potrzeby branży wręcz gwarantuje porażkę. Jeżeli właściciel sieci nie pojmie uzależnienia treści od zachowań klienta w danym sklepie, nie weźmie pod uwagę badań dotyczących oglądalności poszczególnych monitorów – przegra ponieważ zbuduje nośnik, którego nikt nie będzie oglądał” – zaznacza Grendziński. Pogląd ten podzielają wszyscy eksperci. Zdaniem Michała Jedynaka z Positive S.C., najważniejszym jest, aby zainwestowane przez klienta pieniądze przyniosły mu wymierne korzyści w postaci wzrostu sprzedaży czy świadomości marki lub podniesieniu prestiżu firmy. Bez odpowiedniego kontentu jest to niemożliwe. To on powinien być najważniejszy ponieważ monitor czy projektor to tylko przekaźniki, różnice robi właśnie kontent. „Nie oszukujmy się, konsumenta przyciąga nie ekran, tylko to, co jest na nim wyświetlane” – puentuje Grzegorz Góralczyk z SQM.
Niestety wciąż nie wszyscy to rozumieją. „Znaczenia kontentu reklamowego nie doceniają nie tylko operatorzy nośników reklamowych, ale także reklamodawcy” – mówi Karol Juszczyk z Ad-vision.pl „Wpływają na to zarówno wciąż niska świadomość specyfiki digital signage wśród uczestników rynku, jak i presja low-costowa ze strony zleceniodawców, a często też zwykła wygoda i lenistwo”. W opinii Juszczyka, zbyt mała ilość badań skuteczności contetu reklamowego powoduje brak sprzężenia zwrotnego do reklamodawców, co wymusiłoby bardziej profesjonalne podejście.
Niewątpliwie podstawą jest tutaj przygotowanie treści tylko i wyłącznie pod kątem Digital Signage komunikacji. Stosowanie reklam telewizyjnych, jako prostej analogii, jest pierwszym krokiem do porażki całej kampanii. Wynika to z faktu, że czas, w którym odbiorca przekazu patrzy na nośnik DS może być zdecydowanie różny i jest zależny głównie od miejsca instalacji nośnika. „Przykładowo pętla reklamowa na monitorze umieszczonym w ciągu komunikacyjnym galerii handlowej będzie zdecydowanie krótsza niż na monitorze w placówce bankowej, a jeszcze inny kontent i z zupełnie inną częstotliwością będzie wyświetlany na monitorach w salonie fitness, na które odbiorca patrzy stale nawet przez kilkanaście minut wykonując ćwiczenia na rowerze stacjonarnym. Właśnie dlatego kontent musi być dokładnie przemyślany i specjalnie przygotowany” – podkreśla Mariusz Orzechowski z NEC. Budujące jest jednak to, że dzięki edukacji i rosnącej świadomości rynku digital signage, coraz rzadziej mamy do czynienia z powielanymi schematami, które ustępują miejsca na rzecz rozbudowanych systemów. „Coraz częściej także programiści budując formę prezentacji kontentu, poszukują na rynku informacji na temat możliwości sprzętu, co jest dla producentów trendem bardzo korzystnym i dającym możliwość rozbudowy swoich rozwiązań. Oczywiście system DS to o wiele więcej niż tylko software, jednak ciągle pozostaje on w jego centrum” – uzupełnia Dawid Laskowski z Panasonic.
Istotą kontentu w DS. jest bezpośrednia obecność i oddziaływanie miejscu sprzedaży. To ogromna przewaga DS nad innymi kanałami dotarcia do klienta. „Możliwość oddziaływania w miejscu gdzie dokonuje zakupów, a jego potrzeby zakupowe są najbardziej uświadomione to bezsprzecznie podstawowa zaleta przekazu DS ”- podsumowuje Mariusz Orzechowski. Warto o tym pamiętać
« poprzedni | następny » | « wróć |
Piszę ten wstępniak na kilka dni przed Manifami, które odbędą się w wielu miastach Polski w okolicach 8. marca czyli Dnia Kobiet. Na portalach społecznościowych robi się coraz goręcej – pojawiają się zaproszenia do kreowania transparentów wedle własnych pomysłów oraz wymyślania haseł adekwatnie opisujących sytuację kobiet w obecnych czasach.