Ku przestrodze pokoleń. S jak susza

Według danych ONZ w ciągu ostatnich dwóch dekad liczba susz wzrosła o jedną trzecią. Aby pokazać, jak poważne jest to zagrożenie, firma Screen Network stworzyła obrazy przedstawiające polskie miasta pozbawione wody i zieleni ale za to zasypane piaskiem. Hiperrealistyczne wizualizacje wyświetlane są na ekranach DOOH zlokalizowanych tuż obok rzeczywistych budynków zmodyfikowanych na potrzeby kampanii.

 

© Screen Network

Niestandardowa kampania edukacyjna realizowana jest z okazji Światowego Dnia Środowiska, który obchodzony jest 5 czerwca. Ustanowiony 52 lata temu przez Narody Zjednoczone dzień ten stał się globalną marką komunikującą zagrożenia ekologiczne i egzystencjalne współczesnych czasów. W Polsce oficjalne obchody tego dnia organizuje UNEP/GRID-Warszawa, który wraz z firmą Screen Network przygotował outdoorową odsłonę kampanii edukacyjnej.

Ku przestrodze
Wykorzystując AI, twórcy kampanii stworzyli hiperrealistyczne wizualizacje znanych polskich budynków, takich jak krakowskie Sukiennice, Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, czy Spodek w Katowicach. Otoczenie budynków zostało zakopane piaskiem, zniszczone przez suszę i erozję. Grafiki symbolizują potencjalne przyszłe skutki suszy i pustynnienia. Te poruszające obrazy są wyświetlane na ekranach DOOH w największych polskich miastach, dokładnie w bezpośrednim sąsiedztwie rzeczywistych budynków. Dzięki temu odbiorcy mogą bezpośrednio zobaczyć i poczuć, jak realne i poważne jest zagrożenie. Poprzez pokazywanie zniszczonych wersji znanych lokalnych miejsc i obiektów, kampania stworzyła bezpośredni, osobisty związek z odbiorcami. To rozwiązanie podnosi świadomość o tym, że zmiany klimatyczne i ich skutki są problemem bliskim i osobistym, a nie tylko odległą, abstrakcyjną kwestią. „Chcemy, aby ta kampania była ostrzeżeniem i wezwaniem do działania. Pokazujemy, jak mogą wyglądać znane nam miejsca, jeśli nie podejmiemy odpowiednich działań w celu ochrony naszej planety. DOOH to medium, które pozwala na dynamiczne i elastyczne dostosowywanie treści do aktualnej sytuacji. Wykorzystanie dużych ekranów w miejscach publicznych zwiększa zasięg i widoczność komunikatów. Dzięki temu można efektywnie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w kluczowych lokalizacjach, co jest kluczowe w kampaniach mających na celu edukację i zmianę postaw społecznych” powiedziała Agnieszka Godlewska, Prezes Screen Network.

Dla przyszłych pokoleń
Hiperrealistycznym grafikom towarzyszą hasła odwołujące się do przyszłych generacji. Twórcy kampanii przestrzegają, że jeśli nie zostaną podjęte właściwe działania, to po Generacji Z, może nadejść Generacja S… jak Susza lub P jak Pustynnie. Kampania adresowana jest do osób w każdym wieku, ponieważ wobec natury wszyscy są równi. Zamiast skazywać się na bycie Generacją S lub P, autorzy kampanii zachęcają do połączenia sił i mądrości w celu odbudowy środowiska przyrodniczego. Będzie to klucz do stworzenia Re:Generacji. „Współpraca z UNEP/GRID-Warszawa jest doskonałym przykładem tego, jak DOOH może wspierać ważne cele społeczne i środowiskowe. Jesteśmy przekonani, że przez odpowiedzialne wykorzystanie ekranów DOOH do edukacji i komunikacji, możemy przyczynić się do zwiększenia zaangażowania społecznego oraz wspierać inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju” wyjaśniła Agnieszka Godlewska.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama