Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Solidarność kobiet

Po niedawnym orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ograniczenia praw aborcyjnych, jesteśmy świadkami niezwykłej skali protestów kobiet, które mają miejsce w każdym zakątku Polski i w krajach na całym świecie. Jak się okazuje, to nie tylko czas wyrażania swojej niezgody i niezadowolenia, ale i powstawania sztuki. Uczestniczki i uczestnicy demonstracji nie tylko głośno i dosadnie wygłaszają swoje postulaty, ale także umieszczają je na swoich plakatach i banerach w formie kartonowych arkuszy, z których większość powstała z ich własnej inicjatywy. To nie tylko słowa, ale i obrazki, zdjęcia, w których widoczne są różne nawiązania do świata polityki, kultury i historii. Jednym z takich przykładów są symboliczne już plakaty namalowane przez grafika Jarka Kubickiego, który zainspirował się plakatami Solidarności z 1989 roku. Umieszczony tam napis, choć wulgarny i bezpośredni, jest głównym hasłem protestów kobiet, które od kilku dni walczą o swoje prawa. Oprócz głownych sloganów protestów, na plakatach możemy dostrzec główne bohaterki filmów takich jak „Gwiezdne Wojny”, „Lara Croft Tomb Raider”, „Kill Bill”, „Obcy” i „Mad Max”, które swoją postawą przedstawiają gotowość do walki.

„... na Facebooku znalazłem zrobiony przez kogoś napis "wy...lać", który swoją stylistyką nawiązywał do doskonale wszystkim znanego logo Solidarności. Nie wiem, kto jest jego autorem, ale właśnie to zainspirowało mnie do użycia stylistyki innego symbolu walki o godność - plakatu Solidarności z Garym Cooperem z filmu >>W samo południe<< , który powstał w 1989 roku. W jego miejsce wstawiłem ikoniczne, kobiece postaci z filmów”- tłumaczy autor plakatów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

„Odwilż”, słońce i przejaśnienia!!!

Po pandemicznym „zamrożeniu” i spowolnieniu branży związanej z komunikacją wizualną właśnie następuje przełom! Widać „odwilż” oraz nowe możliwości, a także nowe wyzwania, które teraz przed branżą stoją. W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION – jako partner medialny – skupiamy się na Międzynarodowych Targach Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, które odbywają się w dniach 15-17. września.

Reklama