Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Ziemia obiecana

Data publikacji: Kwiecień 2011

Rokrocznie celem Akademii jest prezentacja najnowszych rozwiązań technologicznych w dziedzinie instalacji stałych i eventowych, multimediów i oświetlenia. Tym razem miejscem dwudniowego spotkania była Łódź – kolebka polskiej kinematografii. By podkreślić artystyczną atmosferę wydarzenia, na miejsce eventu wybrano czterogwiazdkowy Hotel Andel’s mieszczący się w dawnej przędzalni Poznańskiego. To tu właśnie Andrzej Wajda nakręcił kultowy film „Ziemia obiecana”. Niepowtarzalna architektura historycznego budynku w połączeniu z innowacyjną stylistyką stanowiły doskonałą scenografię dla multimedialnego wydarzenia.

Pierwszego dnia Akademii zaprezentowano innowacje w dziedzinie stałych instalacji

audiowizualnych, oświetlenia architektonicznego oraz przedstawiono możliwości wszechstronnego zastosowania multimediów, m.in. w sporcie, muzealnictwie, medycynie i nowoczesnych obiektach użyteczności publicznej. Dodatkowo zaprezentowano niestandardowe rozwiązania z wykorzystaniem ekranów LED np. w formie logotypu. Druga odsłona Akademii, była zarezerwowana na pokaz rozwiązań z dziedziny multimediów i oświetlenia scenicznego na potrzeby branży eventowej. Ponadto przedstawiono zagadnienia związane z bezpieczeństwem podczas organizacji eventów. Akademia była też okazją do podsumowania dokonań grupy kapitałowej Trias w minionym roku oraz

zaprezentowania nowej, rozszerzonej struktury grupy. „Akademia od lat cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Jestem przekonany, że udało się nam przekazać inspiracje i koncepcje na realizację nowatorskich, profesjonalnych rozwiązań multimedialno-oświetleniowych zarówno z dziedziny instalacji stałych, jak i dedykowanych dla branży eventowej” – mówi Zbigniew Klonowski, Prezes Zarządu grupy kapitałowej Trias S.A.

 

Show na pół tysiąca

 

W tegorocznej Akademii Triasu wzięło udział blisko 500 osób. Pierwszego dnia

w prezentacjach i pokazach uczestniczyli przedstawiciele instytucji publicznych oraz obiektów kulturalnych (muzeów, teatrów, kin i galerii sztuki), właściciele obiektów użyteczności publicznej i obiektów sportowych, a także inwestorzy i architekci. Każdy dzień Akademii został podzielony na dwie części. Pierwsza była poświęcona wykładom oraz prezentacjom technologicznym. Część druga natomiast, to czas poświęcony na wymianę pomysłów, dyskusje branżowe, a także okazja do obserwacji praktycznych możliwości sprzętu oraz ekipy technicznej Trias. Uczestnicy Akademii mogli w praktyce sprawdzić działanie różnorodnych technologii. Duże zainteresowanie wzbudziły rozwiązania pozwalające na interakcję z uczestnikami eventów. Goście mogli m.in. porozmawiać z wirtualną postacią. Wygenerowany komputerowo avatar przyjmował różne pozy i prowadził dialog z osobami stojącymi przed ekranem. Wirtualna postać wyświetlana była

na monitorze plazmowym Panasonic 103” w układzie pionowym. Kolejnym interaktywnym rozwiązaniem była technologia rozszerzonej rzeczywistości. Po zbliżeniu

w pole widzenia kamery (zamocowanej przy monitorze), motywu graficznego umieszczonego

na ulotce, oczom widzów ukazywał się na ekranie przestrzenny modelu samochodu. Przybliżanie lub obracanie ulotki pozwalało przyjrzeć się detalom wizualizacji.

Goście mogli zapoznać się również z technologią In-touch działającą przy użyciu nośnika obrazu (w tym przypadku wykorzystano ścianę z monitorów bezszwowych), kamer i czujek podczerwieni. Osoby podchodzące do ekranu były automatycznie wychwytywane przez czujkę i kamerę, dzięki czemu widziały się na monitorze. Ku ich zaskoczeniu na ekranie pojawiały się generowane za pomocą komputera dymki, jak w komiksie, z różnymi komentarzami. Dodatkowo można było sprawdzić, jakie wrażenia daje oglądanie obrazów 3D emitowanych w różnych technologiach. Dla porównania przedstawiono stereoskopię typu anaglif, polaryzację pasywną oraz najbardziej zaawansowaną polaryzację aktywną stosowaną powszechnie w kinach cyfrowych. Do trójwymiarowych projekcji wykorzystano projektory firmy Christie. W innym sektorze prezentowano moduły projekcyjne MicroTiles firmy Christie łączące zalety technologii LED i DLP. Zapewniają one emisję multimedialnych treści o bardzo wysokiej rozdzielczości (3,1 mln pixeli na metr kw.) i charakteryzują się bardzo dobrym odwzorowaniem kolorów. Ekrany te można zestawiać w dowolny sposób tworząc nietypowe aranżacje np. we wnętrzach budynków, w studiach telewizyjnych, czy w rozwiązaniach typu out-of-home advertising.

Duże wrażenie na publiczności zrobiło multimedialno-dźwiękowe show z wykorzystaniem technologii Mappingu 3D. Pokaz stanowił główną atrakcję obu dni Akademii. Przeprowadzono go na specjalnie stworzonej konstrukcji złożonej z technicznych zbiorników na wodę poprzeplatanych pasami z kurtyny diodowej Hiled (SMD 18mm) – złożonej z ponad 60 modułów, brył scenograficznych o różnorodnych kształtach i wielkości. Uzupełnieniem scenografii były rozmieszczone po bokach ściany diodowe MorisLED (SMD 10mm) składające się łącznie z 144 modułów. Całości dopełniała podłoga diodowa MorisLED floor (RGB 19mm), wykonana z ponad 100 modułów. Wysoką jakość realizowanych projekcji zapewniły projektory firmy Christie: Roadster 12K HD o mocy światła 12.000 ANSI DLP, Roadster 16K o mocy światła 16.000 ANSI DLP oraz HD6K o mocy światła 6.500 ANSI DLP. Realizacja wizji zarządzana była za pomocą miksera Vista Spyder X20 1608 firmy Christie, a realizację kamerową obsługiwano mikserem Edirol V-440 HD. Uzyskanie różnorodnych efektów wizualnych było możliwe dzięki zastosowaniu całej gamy sprzętu oświetleniowego, m.in. ruchomych głów firm: Clay Paky (Alpha Beam), A&O Technology (Flower), Martin (MAC 401, MAC 700 Profile, MAC 250 Wash), Vari*Lite (VL 1000 AS), Follow Spoty Ivanhoe 2500 HMI firmy Robert Juliat, Sunstripy firmy Showtech, oświetlenia ledowego firmy Thomas (PixelPar), listew ledowych firmy Pulsar (Chroma Batten 100), stroboskopów i zmieniaczy kolorów firmy Martin, maszyn do dymów, systemów realizacji: miksera RoadHOG FullBOAR firmy Flying Pig i media serwerów Catalyst.

 

W słusznej sprawie

 

Drugi dzień Akademii był przeznaczony dla przedstawicieli największych w Polsce agencji eventowych i domów mediowych, osób związanych z produkcjami telewizyjnymi i mediami branżowymi. Dodatkowo podczas drugiego dnia Akademii TRIAS S.A. podpisała porozumienie o współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, reprezentowaną oczywiście przez Jurka Owsiaka. Jego celem jest podniesienie jakości i bezpieczeństwa produkcji wydarzeń artystycznych. Współpraca polegać będzie na wymianie doświadczeń w zakresie produkcji imprez, a także szkoleniu pracowników z zakresu udzielania pierwszej pomocy oraz sposobów postępowania w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia. Równie ważnym wydarzeniem było symboliczne uściśnięcie dłoni Dyrektora A&O Technology Clausa Spreyera i Zbigniewa Klonowskiego potwierdzające uzgodnienia reprezentowania A&O Technology na rynku polskim przez GIG Sp. z o.o., w zakresie oświetlenia architektonicznego. Oznacza to, że w ten sposób GIG Sp. z o.o. stała się dostawcą Falconów, najsilniejszych lamp eventowych.

 

Visual Communication było wyłącznym patronem medialnym wydarzenia.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama