Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

“TO TY ZAPŁACISZ”

© Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej wraz z innymi przedstawicielami branży OOH rozpoczęła kampanię wyrażając niezgodę na wprowadzenie podatku reklamowego. Na nośnikach cyfrowych oraz billboardach IGRZ przekonuje opinię publiczną, że sprawa dodatkowej składki nie dotyczy jedynie “wielkich mediów” i w rzeczywistości najbardziej zagraża małym i średnim przedsiębiorstwom.

 “Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40 procent w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5 procent. Dodatkowy podatek płatny od przychodu w wysokości 7,5-15 procent spowoduje trwałą nierentowność branży.” - mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

W kampanii zwraca się uwagę także na fakt, że podatek reklamowy doprowadzi do ogólnego wzrostu cen, który odczują klienci końcowi - do tej pory aspekt ten był pomijany, a jak podkreślają przedstawiciele branży OOH, jest to dość oczywista ekonomiczna zależność, która odbija się bezpośrednio na konsumentach.

Kampania “NIE dla podatku reklamowego” posługuje się hasłami: „TO TY ZAPŁACISZ”, „NOWE PODATKI ZAMIAST POMOCY”, „ UPADEK POLSKICH FIRM. Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii “Media bez wyboru”.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

„Odwilż”, słońce i przejaśnienia!!!

Po pandemicznym „zamrożeniu” i spowolnieniu branży związanej z komunikacją wizualną właśnie następuje przełom! Widać „odwilż” oraz nowe możliwości, a także nowe wyzwania, które teraz przed branżą stoją. W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION – jako partner medialny – skupiamy się na Międzynarodowych Targach Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, które odbywają się w dniach 15-17. września.

Reklama