Kalendarium

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Mural w walce o równość

© Converse

Firma Converse zaprezentowała kolejne murale oczyszczające powietrze, będące kontynuacją organizowanej przez nią, globalnej kampanii pod hasłem „City Forest”. W ramach tego przedsięwzięcia już w zeszłym roku w miastach na całym świecie powstały murale wykonane farbami fotokatalicznymi, eliminującymi cząsteczki zanieczyszczeń powietrza. Dzieje się to za sprawą specjalnej technologii aktywnej farby, która wykorzystuje energię świetlną do rozkładania zanieczyszczeń i przekształca je w nieszkodliwe substancje. W tym roku marka postanowiła pójść o krok dalej w realizacji kampanii, łącząc temat ekologii z problemem dyskryminacji z mottem „Breaking Barriers”. Głównym przesłaniem tegorocznych murali, oprócz pozytywnego wpływu na środowisko, jest przekazane w widocznym na malowidle haśle „Raise boys and girls the same way”, czyli apel o równe traktowanie każdej jednostki bez względu na płeć. Pierwszy mural powstał w Warszawie przy ulicy Zamoyskiego i został stworzony przez Beatę Śliwińską, artystkę znaną na instagramie jako @barrakuz. Połączone dłonie są symbolem siły, wynikającej z połączenia różnych grup wpływu na przyszłość poprzez uzyskanie równości, będącej wynikiem przełamywania wszelkich granic i barier. Jak zapowiedziała marka, w tym roku powstaną jeszcze inne murale - wszystkie zostaną stworzone przy użyciu farb oczyszczających powietrze.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama