Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Od samego początku

Data publikacji: czerwiec 2014

Popularność reklamy pneumatycznej sprawia, że na rynku pojawiają się nowi gracze, chcący zaistnieć w tym sektorze. Niewiele jest natomiast firm, o których można powiedzieć, że tworzą branżę balonową i reklamy pneumatycznej od samego początku. To stwierdzenie na pewno pasuje do firmy AVIOTEX z Legionowa, która nieprzerwanie działa na rynku od 1922 roku. Od zawsze stawiała na jakość i długowieczność swoich produktów.

 

© Aviotex

„Nasza marka przekonała do siebie agencje reklamowe w krajach całej Europy; otworzył się dla nas również trudny rynek wschodni” – mówi Andrzej Warachim, dyrektor handlowy firmy AVIOTEX.

AVIOTEX to już czwarte pokolenie, które kontynuuje wspaniałe tradycje przedsiębiorstwa w branży balonowej. Na początku trzonem działalności firmy były namioty wojskowe i balony latające; nieśmiałe konstrukcje reklamowe pojawiły się już na początku 1925 roku na balonach helowych – dawniejszych sterowcach – dziś wykorzystywanych na imprezach masowych głównie w obiektach zamkniętych, ale także i na wolnym powietrzu. „Największym zainteresowaniem cieszą się nadal tradycyjne balony reklamowe, które podbijały rynek już 80 lat temu” – przekonuje Andrzej Warachim, dyrektor handlowy firmy AVIOTEX. – „Takie produkty wciąż znajdują wielu zwolenników, zwłaszcza że można je obecnie wykonywać w nietypowych kształtach, czym przekonują specjalistów od marketingu”. Najważniejszym argumentem przemawiającym za reklamą pneumatyczną jest możliwość wykonania w krótkim czasie produktu funkcjonalnego i zarazem nietypowego, zachowującego przy tym pełną mobilność logistyczną i lekkość w stosunku do swoich rozmiarów. Figury mogą korzystać z zasilania prądowego albo być szczelne. Dowolność kolorystyczna i odporność na warunki atmosferyczne to podstawowe zalety tych produktów.

Przez kilka dziesięcioleci poprzedniego wieku AVIOTEX był jedną z bardziej znanych w Europie firm produkujących namioty oraz sprzęt i akcesoria wojskowe. Po upadku systemu komunistycznego w Polsce przedsiębiorstwo zmieniło strukturę produkcyjną, zachowując jednakże swój profil i markę. W latach 80. i 90. zaczęły licznie powstawać w naszym kraju firmy, które poszukiwały ciekawych sposobów promocji. To właśnie wtedy AVIOTEX postawił na produkcję nietypowych nośników reklamowych, której jakość rosła wraz z rozwojem rynku druku wielkoformatowego, przynoszącym nowe, coraz lepsze technologie i rozwiązania.

© Aviotex

Reklamy pneumatyczne wykonane przez AVIOTEX można spotkać wszędzie – nawet na plaży.

Dziś AVIOTEX konsekwentnie modernizuje swój park maszynowy, nabywając coraz nowsze maszyny szyjące i drukujące oraz inne urządzenia, bez których trudno funkcjonować w dzisiejszej branży reklamowej. Nowoczesny park maszynowy, dobra znajomość rynku i kreatywny zespół specjalistów to największa przewaga firmy AVIOTEX. Współpraca z licznym gronem klientów zagranicznych wypromowała firmę jako lidera wśród producentów tej branży w Europie. „Takie kraje, jak Niemcy, gdzie liczy się oczywiście cena, ale i dokładność oraz jakość wykonania, powoli przekonują się do naszych produktów i składają coraz większe zamówienia, odchodząc tym samym od rynków dalekowschodnich” – mówi Andrzej Warachim. – „Nasza marka przekonała do siebie agencje reklamowe w krajach całej Europy; otworzył się dla nas również trudny rynek wschodni. Nasz dział kreacji zawsze ma pełen pakiet nowych pomysłów i propozycji dla każdego klienta, dlatego tak chętnie współpracują z nami agencje reklamowe i domy mediowe”. O pomysłowości i możliwościach produkcyjnych firmy AVIOTEX najlepiej świadczą niezwykłe projekty, które przedsiębiorstwo zrealizowało dla swoich klientów. „Ciekawym pomysłem była na przykład produkcja namiotu Mentos” – wylicza Andrzej Warachim. – „Wykonaliśmy również gigantyczne biedronki, które można było podziwiać między innymi podczas otwarcia Stadionu Narodowego. Były też inne, nietypowe produkcje o charakterze niereklamowym, jak wielkie hangary dla Wojska Polskiego przebywającego na misjach pokojowych”. Patrząc na rosnące możliwości kreacyjne i produkcyjne wykonawców oraz coraz większe zainteresowanie klientów reklamą pneumatyczną, nie ulega wątpliwości, że sektor ten będzie się dalej prężnie rozwijał. Z pewnością także AVIOTEX jeszcze nie raz zaskoczy nas niekonwencjonalnymi realizacjami.


« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama