Od samego początku

Data publikacji: czerwiec 2014

Popularność reklamy pneumatycznej sprawia, że na rynku pojawiają się nowi gracze, chcący zaistnieć w tym sektorze. Niewiele jest natomiast firm, o których można powiedzieć, że tworzą branżę balonową i reklamy pneumatycznej od samego początku. To stwierdzenie na pewno pasuje do firmy AVIOTEX z Legionowa, która nieprzerwanie działa na rynku od 1922 roku. Od zawsze stawiała na jakość i długowieczność swoich produktów.

 

© Aviotex

„Nasza marka przekonała do siebie agencje reklamowe w krajach całej Europy; otworzył się dla nas również trudny rynek wschodni” – mówi Andrzej Warachim, dyrektor handlowy firmy AVIOTEX.

AVIOTEX to już czwarte pokolenie, które kontynuuje wspaniałe tradycje przedsiębiorstwa w branży balonowej. Na początku trzonem działalności firmy były namioty wojskowe i balony latające; nieśmiałe konstrukcje reklamowe pojawiły się już na początku 1925 roku na balonach helowych – dawniejszych sterowcach – dziś wykorzystywanych na imprezach masowych głównie w obiektach zamkniętych, ale także i na wolnym powietrzu. „Największym zainteresowaniem cieszą się nadal tradycyjne balony reklamowe, które podbijały rynek już 80 lat temu” – przekonuje Andrzej Warachim, dyrektor handlowy firmy AVIOTEX. – „Takie produkty wciąż znajdują wielu zwolenników, zwłaszcza że można je obecnie wykonywać w nietypowych kształtach, czym przekonują specjalistów od marketingu”. Najważniejszym argumentem przemawiającym za reklamą pneumatyczną jest możliwość wykonania w krótkim czasie produktu funkcjonalnego i zarazem nietypowego, zachowującego przy tym pełną mobilność logistyczną i lekkość w stosunku do swoich rozmiarów. Figury mogą korzystać z zasilania prądowego albo być szczelne. Dowolność kolorystyczna i odporność na warunki atmosferyczne to podstawowe zalety tych produktów.

Przez kilka dziesięcioleci poprzedniego wieku AVIOTEX był jedną z bardziej znanych w Europie firm produkujących namioty oraz sprzęt i akcesoria wojskowe. Po upadku systemu komunistycznego w Polsce przedsiębiorstwo zmieniło strukturę produkcyjną, zachowując jednakże swój profil i markę. W latach 80. i 90. zaczęły licznie powstawać w naszym kraju firmy, które poszukiwały ciekawych sposobów promocji. To właśnie wtedy AVIOTEX postawił na produkcję nietypowych nośników reklamowych, której jakość rosła wraz z rozwojem rynku druku wielkoformatowego, przynoszącym nowe, coraz lepsze technologie i rozwiązania.

© Aviotex

Reklamy pneumatyczne wykonane przez AVIOTEX można spotkać wszędzie – nawet na plaży.

Dziś AVIOTEX konsekwentnie modernizuje swój park maszynowy, nabywając coraz nowsze maszyny szyjące i drukujące oraz inne urządzenia, bez których trudno funkcjonować w dzisiejszej branży reklamowej. Nowoczesny park maszynowy, dobra znajomość rynku i kreatywny zespół specjalistów to największa przewaga firmy AVIOTEX. Współpraca z licznym gronem klientów zagranicznych wypromowała firmę jako lidera wśród producentów tej branży w Europie. „Takie kraje, jak Niemcy, gdzie liczy się oczywiście cena, ale i dokładność oraz jakość wykonania, powoli przekonują się do naszych produktów i składają coraz większe zamówienia, odchodząc tym samym od rynków dalekowschodnich” – mówi Andrzej Warachim. – „Nasza marka przekonała do siebie agencje reklamowe w krajach całej Europy; otworzył się dla nas również trudny rynek wschodni. Nasz dział kreacji zawsze ma pełen pakiet nowych pomysłów i propozycji dla każdego klienta, dlatego tak chętnie współpracują z nami agencje reklamowe i domy mediowe”. O pomysłowości i możliwościach produkcyjnych firmy AVIOTEX najlepiej świadczą niezwykłe projekty, które przedsiębiorstwo zrealizowało dla swoich klientów. „Ciekawym pomysłem była na przykład produkcja namiotu Mentos” – wylicza Andrzej Warachim. – „Wykonaliśmy również gigantyczne biedronki, które można było podziwiać między innymi podczas otwarcia Stadionu Narodowego. Były też inne, nietypowe produkcje o charakterze niereklamowym, jak wielkie hangary dla Wojska Polskiego przebywającego na misjach pokojowych”. Patrząc na rosnące możliwości kreacyjne i produkcyjne wykonawców oraz coraz większe zainteresowanie klientów reklamą pneumatyczną, nie ulega wątpliwości, że sektor ten będzie się dalej prężnie rozwijał. Z pewnością także AVIOTEX jeszcze nie raz zaskoczy nas niekonwencjonalnymi realizacjami.


« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama