Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Zagrożenie, którego nie widać

© Screennetwork

Na cyfrowych ekranach w centrum Warszawy ruszyła akcja informacyjna, w której smok ostrzega mieszkańców miasta o złej jakości powietrza. Animacja została stworzona przez Screennetwork. Firma postanowiła połączyć animację 3D z danymi pozyskiwanymi w czasie rzeczywistym. Wygląd animacji został uzależniony od aktualnych odczytów poziomu pyłów zawieszonych z pobliskiej stacji pomiarowej. Animacja pojawia się, gdy normy zostają przekroczone i zmienia w zależności od wyników pomiarów. Dym wokół smoka gęstnieje wraz z rosnącym poziomem pyłów zawieszonych, co obrazuje, jak mocno zanieczyszczone jest powietrze. Towarzyszący animacji smoka dym został wykreowany przy wykorzystaniu znanego z produkcji gier komputerowych silnika Unreal Engine. Dzięki temu zabiegowi udało się zwizualizować niewidzialne dla ludzkiego oka zagrożenie, jakim jest smog.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama