Zagrożenie, którego nie widać

© Screennetwork

Na cyfrowych ekranach w centrum Warszawy ruszyła akcja informacyjna, w której smok ostrzega mieszkańców miasta o złej jakości powietrza. Animacja została stworzona przez Screennetwork. Firma postanowiła połączyć animację 3D z danymi pozyskiwanymi w czasie rzeczywistym. Wygląd animacji został uzależniony od aktualnych odczytów poziomu pyłów zawieszonych z pobliskiej stacji pomiarowej. Animacja pojawia się, gdy normy zostają przekroczone i zmienia w zależności od wyników pomiarów. Dym wokół smoka gęstnieje wraz z rosnącym poziomem pyłów zawieszonych, co obrazuje, jak mocno zanieczyszczone jest powietrze. Towarzyszący animacji smoka dym został wykreowany przy wykorzystaniu znanego z produkcji gier komputerowych silnika Unreal Engine. Dzięki temu zabiegowi udało się zwizualizować niewidzialne dla ludzkiego oka zagrożenie, jakim jest smog.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty