Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi, Drodzy Czytelnicy, jaka firma w swojej filozofii powołuje się na japońskie słowo ,,Kyosei”, które oznacza życie i działanie dla wspólnego dobra. Koncentrujemy się na cyfrowym muzeum w Normandii, w którym – dzięki nowym technologiom – możemy doświadczać cyfrowej rekonstrukcji rzeczywistości historycznej, a konkretnie lądowania aliantów 6 czerwca 1944 roku. Immersywne zanurzanie się w brutalnych realiach wojny powinno uczyć nas, że pokój jest najwyższą wartością. Jakie projekcie i wizje mogą znaleźć się z kolei na Exosphere, czyli 360-stopniowym płótnie, które składa się z około 1,2 miliona krążków LED rozmieszczonych w odległości 20 centymetrów od siebie? Czy można ten efektowny cud techniki wykorzystać inaczej niż tylko w rozrywkowym krajobrazie Las Vegas? Zapytujemy także o kwestię tzw. zanieczyszczenia światłem i braku gęstej, nieprzeniknionej ciemności na naszej planecie. Jakie konsekwencje mają te zjawiska? W relacji do ekologii opowiadamy o aktywist(k)ach, którzy przy wsparciu nowych technologii zbierają śmieci pozostawiane przez (pseudo)turystki/ów w okolicach Mount Everest. Zabieramy Was również na niecodzienny pokaz mody koreańskiego projektanta Lie Sang Bong, który zainspirowany malarstwem Gustava Klimta sięgnął po najnowsze metody druku na tekstyliach, by móc w optymalny sposób przenieść niuanse pociągnięć pędzla na odzież.

Szczególnie polecam również lekturę wywiadu z V-ce Prezesem firmy Sico Print Solutions, Aleksandrem Goldschneiderem, który opowiada o 23 latach obecności na rynku i strategiach wobec zmieniających się warunków rynkowych np. związanych z pandemią COVID-19. Wypowiedzi Goldschneidera pokazują, że nawet bardzo trudne i negatywne doświadczenia mądrymi, dojrzałymi posunięciami można przekuć w zjawiska pozytywne, które pozwalają Sico utrzymać wysoką jakość usług i świetne relacje z klientami.

Piszemy także o społecznej kampanii w kanadyjskim Quebecu, której celem jest obniżenie liczby pijanych kierowców – do podkładki pod kufel piwa dołączono bilet na komunikację miejską, by bezpiecznie wrócić do domu, nie siadając za kierownicę własnego auta. Małe kroczki ku wspólnemu dobru są zatem – szczególnie dzisiaj – bardzo istotne. W trakcie lektury ostatniego niniejszego VISUAL COMMUNICATION wdrażajmy założenia Kyosei w życie.

Redaktor Naczelna

Marta Smolińska

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama