Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Sopot bez billboardów

© Karolina Misztal

Sopot rezygnuje z wielkoformatowych reklam, odsłaniając piękno architektury miasta. Wraz z końcem kwietnia usunięto ostatni wielkoformatowy billboard reklamowy. Przez pięć lat z nadmorskiego kurortu zniknęło 1000 takich nośników. Działalność ta jest związana z wprowadzeniem w 2018 roku ustawy krajobrazowej. Od 2019 roku z przestrzeni miejskiej miasta sukcesywnie znikały wielkoformatowe reklamy - wszystko zaczęło się od usunięcia banerów z elewacji sopockich kamienic. „Sukcesy uchwały krajobrazowej to efekt współpracy ze wspólnotami mieszkaniowymi, mieszkańcami, właścicielami firm oraz agencjami reklamowymi. Niezmiernie cieszy mnie na nowo odkryta aleja Niepodległości, główny ciąg komunikacyjny naszego miasta i to, że możemy oglądać zabytkowe kamienice, a nie wiszące na nich reklamy” - podkreślił wiceprezydent Sopotu, Marcin Skwierawski. Obecnie działania miasta koncentrują się wokół ujednolicenia identyfikacji wizualnej szyldów oraz usuwania pomniejszych tablic i urządzeń reklamowych. Jednym z głównych priorytetów Sopotu jest uporządkowanie reprezentacyjnych przestrzeni w historycznym śródmieściu, a przede wszystkim ulicy Bohaterów Monte Cassino.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama