Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

System Lokalizator

Precyzyjna komunikacja

 

System, stworzony przez firmę IMS r&d, jest przeznaczony do zastosowania w galeriach handlowych i centrach rozrywki. Konstrukcja opiera się na wielkoformatowych monitorach dotykowych, wyposażonych w dedykowane oprogramowanie. Takie interaktywne standy umożliwiają odwiedzającym bardzo sprawną nawigację w obiektach handlowych, ale również dostęp do szeregu ciekawych możliwości, rozszerzających standardowe funkcje mapy.

 

IMS r&d (wcześniej Tech Cave) należy do grupy IMS S.A., lidera marketingu sensorycznego. Realizuje usługi z zakresu innowacji, technologii oraz serwisu technicznego dla marketingu sensorycznego: audio marketingu, aromamarketingu, digital signage oraz reklamy in-store. Najciekawsze zastosowania systemu i interaktywnych standów obejmują nie tylko standardowe funkcje mapy, ale i zaawansowane rozwiązania wspierające komunikację między zarządzającymi obiektem, a jego gośćmi.

 

Bonarka City Center

Obecnie w Bonarka City Center wdrażany jest system inteligentnej, wielokanałowej komunikacji, bazujący na połączeniu działania interaktywnych kiosków, rabatomatów, technologii mobilnych i zaawansowanej platformy marketingowej autorstwa – Rebate CEO. Już od lipca funkcjonuje usprawniona wersja oprogramowania rabatomatów, będących interaktywnymi kioskami z funkcją drukowania kuponów rabatowych. W rabatomatach w Bonarce w najlepszych miesiącach w roku notowano ponad 250 tyś zapytań o pozycję konkretnego sklepu. Teraz, gdy ikonka aktywnej oferty rabatowej znajdzie się bezpośrednio na mapie i na liście sklepów, należy się spodziewać, że znacząca część tych zapytań zakończy się wydrukowaniem kuponu rabatowego i wizytą w sklepie. Dodatkowym elementem systemu jest nowa aplikacja mobilna Bonarki. W trakcie analiz wytypowano najbardziej typowe sposoby korzystania z mobilnych rozwiązań i strukturę aplikacji ułożono tak, aby jej użytkowanie było intuicyjne i dopasowane do tego, co dany użytkownik oglądał, pobierał lub wykorzystał w przeszłości.

Plan Bonarki w 2015 roku to stopniowy proces realizacji platformy omnichannel marketing. Planowana jest instalacja sieci beaconów BLE, pozwalających na dostosowanie komunikatów z aplikacji mobilnej do lokalizacji klienta w obiekcie. Wprowadzone zostaną weryfikatory, pozwalające zbierać dokładne informacje o wykorzystanych kuponach rabatowych lub zrealizowanych zakupach. Strona internetowa stanie się pełnoprawną częścią systemu z treścią dopasowaną do poprzednich interakcji z klientem w innych kanałach. Uruchomiony zostanie również zaawansowany system automatyzacji marketingu, zarządzania komunikacją e-mailową i sms-ową oraz rozbudowany zostanie system analityczno-raportujący.  

 


 

Jeden z lokalizatorów obecnych w galerii handlowej Arkadia w Warszawie.

 

 

 

 

Galeria Vallsur w hiszpańskiej miejscowości Valladolid

W galerii handlowej w Valladolid  wprowadzony został system lojalnościowy oparty na kartach lojalnościowych. Galeria jest wyposażona w kilka lokalizatorów, które dodatkowo mają zainstalowane skanery kodów, drukarki oraz kamery. Klienci galerii poprzez zeskanowanie swojej karty lojalnościowej mają możliwość wzięcia udziału w prostej, natychmiastowej loterii. Dodatkowo mogą samodzielnie wprowadzać transakcje dokonane w dowolnym sklepie w galerii. Mogą to zrobić w następujący sposób: w lokalizatorze wybierają sklep, w którym dokonali transakcji, wpisują jej wartość, numer paragonu i jako ostatni element wykonują zdjęcie paragonu, wykorzystując wbudowaną kamerę, która cała transakcję jednoznacznie dokumentuje. Transakcje są zapisywane w rozbudowanej bazie, która jest następnie przeszukiwana i analizowana z pomocą rozbudowanych algorytmów. Cały system Business Intelligence jest powiązany z rozbudowanym systemem mailingowym i sms-owym.

     

Galeria Echo Kielce

Kielecka galeria handlowa ma cztery poziomy i jest wyposażona w ośmiopoziomowy  parking na 2300 samochodów. Często klienci galerii, korzystając z wielopoziomowego parkingu, zapominali, na którym poziomie zostawili swoje auta. Firma IMS dokonała integracji systemu parkingowego, który odczytuje numery rejestracyjne samochodów i zapisuje je do bazy – z systemem lokalizatorów. Kamery systemu parkingowego są na wjeździe, wyjeździe i w środku każdego z poziomów. Pozwala to na określenie lokalizacji pojazdu z dokładnością do połowy pojedynczego parkingu. Klient Galerii Echo może po prostu podejść do jednego z kilkunastu lokalizatorów, wybrać opcję szukania samochodu i wprowadzić jego numer rejestracyjny, a precyzyjna droga dojścia od lokalizatora do poziomu i części parkingu, gdzie znajduje się poszukiwany samochód, zostanie wyświetlona na ekranie. 

 

Loterie

W Galerii Echo Kielce została przeprowadzona tzw. loteria paragonikowa, w której wykorzystano specjalnie przygotowane rolki do drukarek fiskalnych. Na każdej rolce wydrukowane zostały unikalne kody kreskowe. Każdy kod dawał możliwość jednorazowego uczestnictwa  w loterii. Klienci musieli jedynie podejść do dowolnego rabatomatu. Niezależnie od tego, co było wyświetlane na ekranie, podstawiony przez nich do skanowania kod otwierał aplikację do losowania nagrody. Czym prostszy mechanizm planowanego działania, tym większy udział w tym wydarzeniu klientów. W ciągu trzech tygodni akcji zostało zeskanowych 150000 kodów. Ci klienci, którzy nie mieli szczęścia w loterii – a takich było naturalnie najwięcej – mieli szansę wydrukowania kuponu rabatowego. W ciągu całej akcji wydrukowano ponad 70000 kuponów rabatowych z ponad stu sklepów biorących udział w loterii. 

 

 

 

Interaktywne standy pozwalają klientom lepiej orientować się w obfitości propozycji prezentowanych w sklepach, znajdujących się na terenie np. centrów handlowych.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama