Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

W stronę słońca

Warexpo ogłosiło, że wszystkie nowe podświetlane słupy informacyjno-reklamowe należące do tego przedsiębiorstwa, będą zasilane wyłącznie energią solarną. Spółka zakończyła właśnie testy instalacji zaprojektowanej specjalnie pod ten typ mebla miejskiego. To ewidentnie ścieżka związana z ekologią i ochroną środowiska, a także korzystaniem z odnawialnych źródeł energii. Warexpo jest właścicielem sieci słupów informacyjno-reklamowych w Warszawie. W ciągu ostatnich miesięcy, zarówno słoneczne jak i pochmurne dni, spółka testowała specjalnie zaprojektowane rozwiązanie, umożliwiające zasilanie słupa wyłącznie panelami słonecznymi, sterowanie natężeniem oświetlenia oraz monitorowanie działania instalacji w czasie rzeczywistym w pięciu lokalizacjach na terenie stolicy. Projekt okazał się sukcesem. Prace prowadzono, łącząc walory estetyczne nośnika z wydajnością samych paneli słonecznych. Dzięki temu słupy te są zarówno przyjazne krajobrazowi miejskiemu, jak i środowisku. Rozwój sieci tego typu mebli miejskich planowany jest już tylko w oparciu o instalację fotowoltaiczną. System niezależnego zasilania zainstalowany w takim słupie reklamowym jest tylko elementem wykonawczym, prawdziwą pracę wykonuję oprogramowanie ,,w chmurze", które na podstawie aktualnych statystyk i warunków pogodowych odpowiednio zarządza zgromadzoną w akumulatorach energią. Pozwala to na zwiększenie wydajności do poziomu porównywalnego z zasilaniem z sieci oraz osiągnięcia dużej żywotności sprzętu. Urządzenie pozwala również uniknąć kosztownych kontroli serwisowych. System automatycznie powiadamia o awariach i próbach włamania, a panel klienta pozwala na przeglądanie wszystkich istotnych statystyk online, co znacznie obniża koszty utrzymania sieci. Spółka planuje postawić od stu do stu pięćdziesięciu tego typu nośników na terenie Warszawy w ciągu najbliższych trzech lat.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

„Odwilż”, słońce i przejaśnienia!!!

Po pandemicznym „zamrożeniu” i spowolnieniu branży związanej z komunikacją wizualną właśnie następuje przełom! Widać „odwilż” oraz nowe możliwości, a także nowe wyzwania, które teraz przed branżą stoją. W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION – jako partner medialny – skupiamy się na Międzynarodowych Targach Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, które odbywają się w dniach 15-17. września.

Reklama