Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

W stronę słońca

Warexpo ogłosiło, że wszystkie nowe podświetlane słupy informacyjno-reklamowe należące do tego przedsiębiorstwa, będą zasilane wyłącznie energią solarną. Spółka zakończyła właśnie testy instalacji zaprojektowanej specjalnie pod ten typ mebla miejskiego. To ewidentnie ścieżka związana z ekologią i ochroną środowiska, a także korzystaniem z odnawialnych źródeł energii. Warexpo jest właścicielem sieci słupów informacyjno-reklamowych w Warszawie. W ciągu ostatnich miesięcy, zarówno słoneczne jak i pochmurne dni, spółka testowała specjalnie zaprojektowane rozwiązanie, umożliwiające zasilanie słupa wyłącznie panelami słonecznymi, sterowanie natężeniem oświetlenia oraz monitorowanie działania instalacji w czasie rzeczywistym w pięciu lokalizacjach na terenie stolicy. Projekt okazał się sukcesem. Prace prowadzono, łącząc walory estetyczne nośnika z wydajnością samych paneli słonecznych. Dzięki temu słupy te są zarówno przyjazne krajobrazowi miejskiemu, jak i środowisku. Rozwój sieci tego typu mebli miejskich planowany jest już tylko w oparciu o instalację fotowoltaiczną. System niezależnego zasilania zainstalowany w takim słupie reklamowym jest tylko elementem wykonawczym, prawdziwą pracę wykonuję oprogramowanie ,,w chmurze", które na podstawie aktualnych statystyk i warunków pogodowych odpowiednio zarządza zgromadzoną w akumulatorach energią. Pozwala to na zwiększenie wydajności do poziomu porównywalnego z zasilaniem z sieci oraz osiągnięcia dużej żywotności sprzętu. Urządzenie pozwala również uniknąć kosztownych kontroli serwisowych. System automatycznie powiadamia o awariach i próbach włamania, a panel klienta pozwala na przeglądanie wszystkich istotnych statystyk online, co znacznie obniża koszty utrzymania sieci. Spółka planuje postawić od stu do stu pięćdziesięciu tego typu nośników na terenie Warszawy w ciągu najbliższych trzech lat.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama