Kalendarium

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Zrównoważone innowacje

© Avery Dennison

Innowacyjność i zrównoważony rozwój - te dwa hasła były tematem przewodnim stoiska firmy Avery Dennison na targach Fespa 2022 w Berlinie. Podczas targów producent zaprezentował rozwiązania, które oferują firmom z branży motoryzacyjnej i architektonicznej nowe możliwości zarówno w zakresie wydajności i efektywności kosztowej, jak i pod względem ochrony środowiska. Wśród innowacji zaprezentowanych przez firmę na targach Fespa znalazło się m.in. portfolio Sustainable Print, w tym folia do carwrappingu bez PCV Avery Dennison SP 1504 Easy Apply oraz folia do tworzenia grafik promocyjnych Avery Dennison SP 3523 Opaque Matt. Jak podkreśla producent, pierwsze z oferowanych rozwiązań powstało w ramach długiego projektu badawczego i oferuje firmom najwyższej klasy wydajność bez użycia chloru, ftalanów lub innych pochodnych substancji. Odwiedzający stoisko mogli przekonać się o doskonałych możliwościach zadruku folii, która zapewnia nie tylko wyjątkowe kolory, ale także plastyczność i łatwe repozycjonowanie. Z kolei Avery Dennison SP 3523 Opaque Matt to nowy dodatek do popularnej serii 3000, zapewniający bardziej zrównoważoną, wolną od PVC alternatywę dla krótkoterminowych grafik promocyjnych. Rozwiązanie to sprawdzi się w projektach reklamowych typu indoor. Producent zaprezentował także portfolio Organoid Natural Surfaces, oferujące nowe możliwości w zakresie projektowania wnętrz. Zgodnie z hasłem „See. Feel. Smell.” folie te zostały zaprojektowane, aby angażować wszystkie zmysły i przenieść do wnętrza to, co dzieje się na zewnątrz, wykorzystując odnawialne, ręcznie wykonane materiały z naturalnych surowców z warstwą samoprzylepną. Jak podkreśla producent, rozwiązania z tej serii były inspirowane naturą i sprawdzają się w przypadku szerokiej gamy powierzchni ściennych i okiennych. Podczas targów na stoisku firmy można było również obejrzeć rozwiązanie, które wkrótce zostanie wprowadzone na rynek: folię do carwrappingu o nazwie Avery Dennison SPF-X3, która zapewnia właściwości hydrofobowe i chroniące lakier samochodu nawet przez dziesięć lat.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama