Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Dobry rok

Data publikacji: Styczeń 2012

Na rynku istnieje od czterech lat, a na koncie ma już ponad 3 500 m² powierzchni zainstalowanych nośników. W minionym roku podpisała kontrakt na kompleksową realizację projektu budowy największej w Europie Środkowo-Wschodniej profesjonalnej sieci wielkoformatowych ekranów LED. Ich telebimy goszczą na Stadionie Miejskim Wisły Kraków i Dialog Arena w Lubinie. Firma Flexvision, bo o niej mowa, to firma z ogromnym potencjałem i jeden z czołowych dostawców w segmencie Digital Signage. Z Prezesem, Konradem Pawlakiem, rozmawiamy na temat osiągnięć firmy i planów na przyszły rok.

VISUAL COMMUNICATION: Jak doszło do powstania firmy? Kiedy zrodził się pomysł i w jakich okolicznościach?

 

Konrad Pawlak: W pierwotnym zamyśle profil działalności firmy miał opierać się wyłącznie na realizacji usług wizyjnej oprawy multimedialnej imprez masowych. Niewątpliwie pierwszym impulsem decydującym o założeniu firmy stanowiła prezentacja technicznych możliwości dokonana przez osoby posiadające wieloletnie doświadczenie w branży technologii LED. Projekcja materiałów graficznych i filmowych na ekranach LED o powierzchni kilkudziesięciu metrów kwadratowych robiła naprawdę piorunujące wrażenie i wzbudzała intuicyjne przekonanie o wyjątkowym potencjale możliwości zastosowania tych wielkogabarytowych nośników obrazu.

 

VC: Działalność firmy oparta jest na czterech filarach. Co zadecydowało o wyodrębnieniu poszczególnych obszarów?

 

KP: W pierwszym okresie działalności firmy nakłady inwestycyjne spółki przeznaczone były na zakup profesjonalnego sprzętu technologii LED oraz pozyskanie wykwalifikowanej i doświadczonej kadry – na skutek czego w sezonie 2008, obejmującym m.in. okres ME EURO 2008, zrealizowaliśmy szereg udanych i prestiżowych projektów opraw multimedialnych – tak powstał obszar FLEX EVENT. Jako benchmark kierunku rozwoju rynku polskiego przyjęliśmy rynki krajów Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych. Stało się dla nas oczywiste, że przyszłość multimediów nie stanowi tylko i wyłącznie obszar widowiskowych imprez masowych, gdyż możliwość, a często także konieczność, ich zastosowania jest zdecydowanie szersza. W kolejny etapie rozpoczęliśmy współpracę z klubami sportowymi. Nawiązaliśmy pierwsze kontakty ze sponsorami pragnącymi w atrakcyjny sposób eksponować swoje materiały reklamowe. Zdarzało się, że w trakcie transmisji spotkań sportowych w telewizji oglądalność sięgała nawet do kilku milionów widzów. Przy takim zainteresowaniu odbiorców zrozumiałe były starania reklamodawców, aby ich materiał emitowany był w możliwie najbardziej atrakcyjny i efektywny sposób. W drugiej połowie 2008 roku powstaje zatem dział FLEX SPORT, przy czym obecnie nastąpiło połączenie tych obszarów w filar EVENT & SPORT. Dwa miesiące później firma Flexvision dokonała instalacji jednego z pierwszych nośników reklamowych w bardzo atrakcyjnej lokalizacji w centrum Wrocławia – także tym razem nasze przeczucia nie zawiodły. Innowacyjna forma przekazu okazała się bardzo atrakcyjna i nieporównywalnie skuteczna w stosunku do tradycyjnych nośników reklamy. Tak powstał dział FLEX ADVERT, który z czasem zaczęliśmy obsługiwać przy wsparciu spółek partnerskich. W ten sposób skupiliśmy się na kolejnym, dynamicznie rozwijającym się dziale – FLEX SALES (obecnie przekształcany w dział FLEX AV). Wydzielenie tego obszaru było odpowiedzią na pojawiające się potrzeby rynku i inwestorów, pragnących samodzielnie inwestować w te przeżywające rozkwit nośniki. Kluby sportowe, agencje artystyczno-eventowe, agencje reklamowe, urzędy miast i w dużej mierze inwestorzy indywidualni – to pierwsza grupa naszych Klientów, dzięki którym możliwy był dynamiczny rozwój firmy.

 

VC: Rynek OOH dojrzewa, a z nim Klienci, którzy stają się coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i wymagający. Co przyciąga Klientów?

 

KP: Ciężko jest wypowiadać się w imieniu Klientów, ale zdajemy sobie sprawę, że nie najniższa cena. Chociaż często podkreślamy, że poziomu ceny czy kosztów współpracy nie powinno się szacować na etapie płatności za daną instalację, tylko po weryfikacji kosztów całej inwestycji w okresie kilkuletnim. Niejednokrotnie słyszeliśmy o przypadkach, kiedy cena z oferty wybranych firm konkurencyjnych nie zawierała wielu niezbędnych elementów, a co gorsze – po dłuższym czasie koszt przestoju niedziałających instalacji znacznie przekroczyły pozorne oszczędności na etapie zakupu. Często otrzymujemy od Klientów informację zwrotną, że doceniają naszą kompleksową opiekę w okresie sprzedażowym i posprzedażowym, dużą elastyczność oraz umiejętność wsłuchania się w ich prawdziwe potrzeby. Zdarzyło się, że nie doszło do realizacji wielu transakcji, ponieważ odradziliśmy tego typu inwestycji, mając wątpliwości, czy będzie to inwestycja trafna. W krótkim okresie można uznać, że straciło się Klienta – w długiej perspektywie – zyskuje się znacznie więcej – zaufanie rynku.

 

VC: Miniony rok był dla firmy…

 

KP: …okresem dynamicznego rozwoju i nowych inwestycji. Nawiązaliśmy współpracę z siecią Screen Network – największym podmiotem segmentu reklamy DOOH w Polsce. W ramach kontraktu jesteśmy odpowiedzialni za kompleksową realizację projektu Tesco LED. Świadczone przez Flexvision usługi obejmują pełny łańcuch dostaw, od wyboru technologii pod kątem wymagań klienta, przez integrację systemu, aż po długoletni serwis całej sieci. W pierwszym etapie projektu zainstalujemy i skonfigurujemy 40 ekranów, każdy o powierzchni 50 m² i rastrze fizycznym 16 mm (na ten moment 75 % ekranów zostało zainstalowanych i uruchomionych). Na potrzeby projektu powołano specjalną jednostkę monitorującą – zespół specjalistów, którzy na bieżąco śledzą obraz transmitowany z kamer zamontowanych przy każdym nośniku. Dzięki temu rozwiązaniu właściciele ekranów zyskują pewność, że w razie jakichkolwiek zakłóceń, np. wstrzymania wyświetlania reklam, nastąpi natychmiastowa reakcja. Miniony rok uznać możemy za udany również w obszarze projektów infrastruktury sportowej. Do portfolio firmy dołączyły duże realizacje na nowoczesnych obiektach sportowych – Dialog Arena Lubin i Stadion Miejski Wisły Kraków. W obu przypadkach firma została wyłoniona w drodze przetargu publicznego, wymagającego pełnej transparentności oferty, szczegółowej kontroli oferowanych urządzeń oraz kondycji finansowej firmy. W ramach realizacji na stadionie w Lubinie zainstalowano dwa ekrany LED, każdy o powierzchni 42 m² i rastrze fizycznym 16 mm. W ramach zlecenia firma dostarczyła także niezbędne okablowanie zasilające i sygnałowe, pakiet oprogramowania oraz osprzęt Tv-One. Flexvision zapewnia także niezbędne szkolenie użytkowników, asystę techniczną w początkowym okresie funkcjonowania obiektu oraz serwis gwarancyjny. Dwa ekrany diodowe, o łącznej powierzchni 120 m², zainstalowano także na innym wspomnianym już obiekcie sportowym – Stadionie Miejskim Wisły Kraków. W tym przypadku dostarczyliśmy także niezbędne oprogramowanie i czuwaliśmy nad właściwym przebiegiem realizacji. Wartym odnotowania faktem było założenie niemieckiej spółki. Niemcy to rynek, na którym dużo możemy się nauczyć i implementować szereg sprawdzonych już rozwiązań w segmencie rozwijającym się w Polsce. Podpisaliśmy także pierwszy kontrakt dotyczący sprzedaży ekranu do Brazylii, co otwiera przed firmą nowe perspektywy.

 

VC: Proszę zdradzić, jakie są plany firmy na rok 2012?

 

KP: Stawiamy przede wszystkim na nieustanny rozwój, dlatego inwestujemy w nowe obszary wykorzystania technologii LED i innych nośników obrazu oraz dźwięku, stąd rozszerzenie zakresu oferty sprzedażowej o szereg innowacyjnych produktów, jak np.: ściany wizyjne, interaktywne urządzenia multimedialne, Digital Signage. Na ten moment działalność firmy oparta jest na czterech filarach – FLEX AV, Event & Sport, Advert i FLEX Lighting, który jest obszarem nowym. Rosnące oczekiwania Klientów zmuszają do poszukiwania „świeżych” technologii, także w dziedzinach, w których tradycyjne rozwiązania jeszcze niedawno doskonale się sprawdzały. Branża oświetleniowa musi zmierzyć się z nowymi standardami bezpieczeństwa i nadążyć za rozwijająca się świadomością ekologiczną. Oferowane przez nas usługi w zakresie oświetlenia chcemy oprzeć również na technologii LED. O jej przewadze decyduje m.in. ekologia, energooszczędność, bezpieczeństwo, a przede wszystkim wielofunkcyjność w rozumieniu wielu możliwości zastosowań.

 

VC: Dziękujemy serdecznie za rozmowę i życzymy sukcesów w realizacji planów!

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama