Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Kampania „Opowieści podręcznej”

„Żyj jak chcesz, bo ja już nie mogę” – właśnie takie hasło pojawiło się na billboardach i plakatach, które w całej Polsce promują trzeci sezon serialu „Opowieść podręcznej” emitowanego przez HBO. Produkcja ta opowiada o życiu w totalitarnym, dystopijnym świecie Republiki Gilead, w którym kobiety stanowią własność państwową, a jej kampanie bardzo często odwołują się właśnie do praw kobiet. Charakterystyczny, czerwony stój „podręcznej” z serialu stał się nawet symbolem walki kobiet i pojawia się na różnego rodzaju demonstracjach. Na plakatach znajdują się postaci z serialu, w większości we wspomnianych czerwonych strojach. Poza czerwienią wszystko utrzymane jest w biało-czarnej konwencji i wzbudza niepokój. Najważniejsze są jednak hasła. Oprócz wspomnianego „Żyj jak chcesz, bo ja już nie mogę” pojawia się także „Bądź sobą, bo ja już nie mogę.”, „Mów, co myślisz, bo ja już nie mogę”. Tego rodzaju kampania nie tylko odnosi się do promocji konkretnej produkcji telewizyjnej, ale także zwraca uwagę na kwestię ograniczania praw kobiet, tak aktualną w Polsce i to, że swoboda nie jest gwarantowana na zawsze. Za przygotowanie strategii, koncepcji kreatywnej, opracowanie komunikacji na fan page’u HBO oraz kreację do kampanii OOH odpowiada VMLY&R Poland. Koncept kampanii został zastosowany również na trzech innych rynkach zagranicznych, na których funkcjonuje HBO.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama