Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Za pan brat z technologią

 

Do tego, że kampanie reklamowe, również te dotyczące celów społecznych coraz częściej wykorzystują nowoczesne technologie, już się przyzwyczailiśmy. Okazuje się jednak, że technologiczne rozwiązania z powodzeniem mogą być także stosowane podczas kampanii protestacyjnych. Pokazała to niedawna akcja Greenpeace. W nocy z 21 na 22 czerwca organizacja ta zorganizowała projekcję na chłodni kominowej elektrowni w Bełchatowie. To apel do premiera Mateusza Morawieckiego w sprawie ochrony klimatu. Powodem zorganizowania tego rodzaju akcji stało się zablokowanie przez Polskę zobowiązania Unii Europejskiej do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Projekcja ta składała się z wizerunku twarzy premiera Morawieckiego i napisu „Wstyd”. Oprócz tego, że porusza ona bardzo ważny temat związany z walką o czyste powietrze i osiągniecie neutralności klimatycznej, warto zaznaczyć, że w bardzo ciekawy sposób wykorzystuje samą projekcję. Jest to działanie dużo bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne niż wywieszanie na elektrowni różnorodnych, protestacyjnych bannerów, a może przynieść taki sam, jeśli nie bardziej spektakularny efekt.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama