Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych

Data publikacji: maj 2017

 

Digital Signage wielu kojarzy się przede wszystkim z ekranami wyświetlającymi informacje, jednak potencjał tego typu technologii nie jest jeszcze w pełni doceniany. Na rynku coraz częściej pojawiają się nowatorskie rozwiązania wspierające proces sprzedaży, zamawiania, kolejkowania, logistyki, oceny sprzedawców czy też raportowania oglądalności reklam.

 

Głównym zadaniem systemów interaktywnych jest skrócenie procesu komunikacji klienta ze sprzedawcą oraz informacja zwrotna o tym, czego klienci szukają. Prym wiedzie tu Internet, gdzie na podstawie naszego profilu i historii wyszukiwań wielki brat Google podpowiada nam, czego potrzebujemy i sugeruje, gdzie to znaleźć. Czujemy się jak bohaterowie powieści Orwella, w której istniejący system zawsze wie, gdzie są obywatele, co robią i czego chcą.

Digital Signage nie musi jednak być złem wcielonym. Większość działań systemów ma polepszyć parametry komercyjne, wizerunkowe i zwrócić wartość poniesionej inwestycji w określonym czasie – ale mogą one zdziałać o wiele więcej. Firma SOLIX znana jest ostatnio z dyskusji medialnej na temat dostosowania reklam do wieku i płci odbiorców i raportowania ich zainteresowania poszczególnymi reklamami. Jest to technologia chroniąca nas w dużej mierze przed zalewem informacjami, które nas nie interesują i nie dotyczą – w przypadku dzieci działa jak filtr wyłączający reklamy przewidziane tylko dla dorosłych.

Ponadto SOLIX wprowadził do swojego systemu Digital Signage nowe funkcjonalności ułatwiające osobom niepełnosprawnym komunikację w miejscach publicznych. Jest to próba pomocy osobom, które nie mogą swobodnie przemieszczać się i komunikować z otoczeniem. Jedną z możliwości jest połączenie online z tłumaczem języka migowego pozwalające obsłudze sklepu na komunikację z osobami niesłyszącymi. Jest ono realizowane poprzez przycisk na ekranie dotykowym lub wywołanie personelu sklepu z aplikacji na telefonie. W efekcie na określonym wyświetlaczu w obiekcie następuje przerwanie emisji reklam i można przeprowadzić telekonferencję pomiędzy osobą niesłyszącą, tłumaczem języka migowego oraz personelem sklepu. System może również służyć do tłumaczenia symultanicznego z języka niemieckiego i angielskiego.
Kolejnym udogodnieniem jest obniżenie panelu sterującego Infokioskiem dla osób poruszających się na wózkach – wystarczy kliknąć w odpowiednią ikonę u dołu ekranu.

Korzystając z tego typu rozwiązań, każdy może w komfortowy sposób zapoznać się z ofertą sklepu, poprzez kody QR przenieść treści z ekranu na telefon komórkowy i np. wczytać tam mapę obiektu, promocje, stronę internetową z pełną ofertą lub zamówić towar z dostawą do domu. Firma SOLIX cały czas szuka nowych rozwiązań, które mogą pomóc przekazywać informacje w bardziej przyjaznej i nowatorskiej formie. Na kilku wydarzeniach branżowych firma zaprezentowała interaktywne lustro. Stojąc przed lustrem, możemy nie tylko przejrzeć się w nim, lecz również zobaczyć informacje, które dostosowywane są do naszego wieku i płci. Tego typu lustro może znaleźć zastosowanie w różnych segmentach rynku, jak sklepy odzieżowe, hotele czy stacje benzynowe i wiele innych.
Obecnie trwają prace nad komunikatorem łączącym osobę znajdującą się przed lustrem ze sklepem, aby umożliwić wezwanie obsługi w celu pomocy przy doborze odzieży, np. kiedy przymierzamy spodnie, które okazały się za duże i potrzebujemy mniejszego rozmiaru.

http://solix.pl/

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama