Uchwała krajobrazowa w Poznaniu. Walka z nielegalnymi reklamami

© Grupa Murall

Poznańska Rada Miasta przyjęła drugą w tym roku uchwałę krajobrazową. Pierwszy tego typu projekt został unieważniony przez Wojewodę Wielkopolskiego z powodu naruszeń prawa.

 

Uchwała dzieli Poznań na cztery obszary, dla których wyznaczono różne zasady sytuowania reklam, małej architektury i ogrodzeń. Jak wyjaśniono, w porównaniu do poprzedniego projektu, nowa, przyjęta uchwała dopuszcza murale reklamowe na dachach budynków i ujednolica okresy dostosowawcze - dla całego miasta wynoszą one teraz 12 miesięcy. Zniesiono również podział nośników na legalne i nielegalne, a na podstawie gdańskiej uchwały zmieniono zapisy dotyczące warunków dostosowania. Wysokie kary, jakie będą groziły nieuczciwym reklamodawcom po wejściu w życie uchwały mają mieć charakter prewencyjny. W Wydziale Urbanistyki i Architektury powołano zespół, który bada zgodność nośników reklamowych z nowym prawem.

 

Dalsze usterki

Zapisy nowej ustawy nadal budziły wątpliwości wśród niektórych radnych. Nie reguluje ona użycia nowych nośników reklamowych takich jak pulsujące wyświetlacze w przejściach podziemnych czy mapping laserowy na budynkach. Niektórzy obawiają się nieścisłości ustawy i zagrożenia związanego z podatnością rynku na subiektywne opinie urzędu. Dodatkowo dopiero pod koniec lipca mają zakończyć się prace związane z inwentaryzacją nośników reklamowych w mieście, a to na jej podstawie będzie można ocenić dokładne korzyści i koszty związane z ustawą.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama