Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Uchwała krajobrazowa w Poznaniu. Walka z nielegalnymi reklamami

© Grupa Murall

Poznańska Rada Miasta przyjęła drugą w tym roku uchwałę krajobrazową. Pierwszy tego typu projekt został unieważniony przez Wojewodę Wielkopolskiego z powodu naruszeń prawa.

 

Uchwała dzieli Poznań na cztery obszary, dla których wyznaczono różne zasady sytuowania reklam, małej architektury i ogrodzeń. Jak wyjaśniono, w porównaniu do poprzedniego projektu, nowa, przyjęta uchwała dopuszcza murale reklamowe na dachach budynków i ujednolica okresy dostosowawcze - dla całego miasta wynoszą one teraz 12 miesięcy. Zniesiono również podział nośników na legalne i nielegalne, a na podstawie gdańskiej uchwały zmieniono zapisy dotyczące warunków dostosowania. Wysokie kary, jakie będą groziły nieuczciwym reklamodawcom po wejściu w życie uchwały mają mieć charakter prewencyjny. W Wydziale Urbanistyki i Architektury powołano zespół, który bada zgodność nośników reklamowych z nowym prawem.

 

Dalsze usterki

Zapisy nowej ustawy nadal budziły wątpliwości wśród niektórych radnych. Nie reguluje ona użycia nowych nośników reklamowych takich jak pulsujące wyświetlacze w przejściach podziemnych czy mapping laserowy na budynkach. Niektórzy obawiają się nieścisłości ustawy i zagrożenia związanego z podatnością rynku na subiektywne opinie urzędu. Dodatkowo dopiero pod koniec lipca mają zakończyć się prace związane z inwentaryzacją nośników reklamowych w mieście, a to na jej podstawie będzie można ocenić dokładne korzyści i koszty związane z ustawą.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama