Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Świąteczna kontrowersja

© Aleksandra Jasionowska / UM Warszawa, Facebook: Łódź, Twitter: Tomasz Panek

Miasto stołeczne Warszawa przygotowało coroczny plakat z życzeniami świątecznymi. Pomimo dobrych intencji, praca wzbudziła nie małe kontrowersje w mediach społecznościowych. Na kreacji o niebiesko-białych barwach z elementami czerwieni przedstawiającej zimową scenerię znalazł się napis „Warszawa” oraz życzenia „Każdemu, bez wyjątków, wszystkiego dobrego”. Zdanie opinii publicznej na temat plakatu jest podzielone, choć wśród polityków, szczególnie partii prawicowych, dominowały głosy negatywne. Krytykowano m.in. brak świątecznego ducha czy też antyrządowy przekaz, jaki miałyby nieść za sobą umieszczone na plakacie gwiazdki, nawiązujące do „ośmiu gwiazdek” stosowanych w wyrażaniu swojego sprzeciwu w komunikacji do partii rządzącej.

Rozgłos, jaki uzyskał ów plakat, przyniósł również pozytywny oddźwięk, jednocząc wiele miast na mapie Polski - swoją wersję plakatu zaprezentowało także miasto Łódź i Szczecin. Łódź zdecydowała się na umieszczenie na nim jednorożców i pomnika Tadeusza Kościuszki z życzeniami „Świętuj po łódzku. Najpiękniejsze święta spędzisz w Łodzi”. Szczecin natomiast postawił na lokalne symbole: na plakacie tego miasta znajduje się m.in. ogromny paprykarz, w tle widnieje Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza z rozstawionymi po bokach żurawiami wieżowymi. Wszystko to dopełnia napis „Szczecin Smacznych Świąt”. Za stworzenie szczecińskiego plakatu odpowiada grafik i mieszkaniec tamtego miasta, Tomasz Panek. Swoją wersję plakatu przedstawił także Koszalin z życzeniami „Głębokiego oddechu w święta”. Do zabawy dołączyło także Darłowo.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama