Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Beyond the Surface

© Adidas

Na jednej z plaż w Dubaju powstał nietypowy billboard marki Adidas, który jest częścią kampanii „Beyond the Surface”. Instalacja to tak naprawdę basen o pojemności prawie 45 tysięcy litrów, który zachęca kobiety do nabrania pewności siebie. Kampania zbiegła się także z wprowadzeniem na rynek najnowszej kolekcji strojów kąpielowych marki. Billboard powstał we współpracy z agencją Havas.

Miejsce, w którym postawiono „płynny” billboard nie jest przypadkowe - przed rozpoczęciem kampanii Adidas zlecił przeprowadzenie badania YouGov w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, które wykazało, że jedynie 12 procent kobiet czuje się swobodnie nosząc strój kąpielowy na plaży lub na basenie. W czerwcu firma zaprezentowała swoją pierwszą kolekcję damskich strojów kąpielowych o pełnym zakryciu, podkreślonych charakterystycznym dla Adidasa motywem potrójnego paska. Chcąc uczcić to wydarzenie i przełamać dyskomfort wśród tamtejszych kobiet, firma zdecydowała się na nietypowe rozwiązanie.

Budowa billboardu o wysokości 5 m i głębokości 3 m, wykonanego ze wzmocnionego, przezroczystego akrylu, zajęła trzy tygodnie. Wypełniona wodą instalacja zachęcała kobiety do skorzystania z basenu, gdzie mogły zanurzyć się w jego błękitnej głębi. Na kąpiel zdecydowała się m.in. ambasadorka Adidasa i triathlonistka Dareen Barbar, zdobywczyni rekordu Guinnessa oraz Raha Moharrak, pierwsza Saudyjka, która wspięła się na Mount Everest. Co więcej, treści wizualne z miejsca, w którym znajdował się billboard, były przesyłane bezpośrednio na cyfrowy ekran nad lodowiskiem Dubai Mall Ice Rink, obok flagowego sklepu adidas, pozwalając kupującym i odwiedzającym centrum handlowe oglądać to niebywałe widowisko.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama