Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Spektakl czarnej pantery

© Carolina Panthers

Podczas National Futboll League, największej zawodowej ligi futbolu amerykańskiego, oglądający mogli być świadkami nie tylko niezwykłego spektaklu sportowego, ale też technologicznego. Wraz z rozpoczęciem rozgrywki pomiędzy drużyną Carolina Panthers a New York Jets, na boisku pojawiła się ogromna, czarna pantera, maskotka jednej z drużyn - była ona na szczęcie jedynie efektem animacji i mieszanej rzeczywistości (łączącej elementy świata rzeczywistego i wirtualnego), widocznej jedynie na telebimach. Podczas spektaklu pantera rozerwała flagę drużyny przeciwnej, co dało pokaz gotowości do walki o zwycięstwo. Następnie pantera w czasie rzeczywistym przemieszczała się po stadionie i na trybunach pełnych kibiców. Fragment tego niezwykłego pokazu można obejrzeć tutaj. Według The Famous Group, firmy stojącej za wirtualną panterą, wydaje się ona bliższa rzeczywistości rozszerzonej zastosowanej na dużą skalę. Wizualizacje zostały wyrenderowane na silniku Unreal Engine 4. Aby zapewnić odpowiedni efekt, operatorzy kamer musieli śledzić i podążać za animacjami pantery w czasie rzeczywistym, gdy zmieniała ona swoje położenie na stadionie. Z kolei by zapewnić panterze wirtualne obiekty, na które może się wspinać i z którymi może wchodzić w interakcje, elementy stadionu zostały również wirtualnie wymodelowane, choć na wizualizacji jest to nie widoczne. Podczas wydarzenia wizualizacja była transmitowana na żywo na dużych ekranach na stadionie, a wkrótce potem została umieszczona w mediach społecznościowych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama