Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

09-11.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Sukces jedno ma imię

Data publikacji: Sierpień 2012

Autor: Maria Orkwiszewska

 

Właściwa nazwa firmy może przyczynić się do powodzenia i sukcesu. Jej dobór nie może być zatem przypadkowy. W podjęciu dobrej decyzji najlepiej pomoże agencja namingowa, która zadba o unikalność i bezpieczeństwo prawne konkretnej nazwy. Czym zatem powinna się ona charakteryzować?

 

Nazwa firmy powinna być prosta i szybko zapadać w pamięć, najlepiej także potencjalnym kontrahentom z zagranicy. Dlatego powinno unikać się polskich znaków diakrytycznych czy fonemów, które mogłyby uniemożliwić sprawne jej zapisanie lub powtórzenie. Agencja namingowa, kreując nową nazwę, powinna zwrócić uwagę na to, czy poszczególne fragmenty, lub całościowy wyraz nie rodzą negatywnych konotacji w języku polskim i w językach podstawowych. Bo dobra nazwa, to nazwa kojarząca się pozytywnie, a komunikat przez nią wysyłany, automatycznie powinien kierować odbiorców na firmę. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest tworzenie nazwy według utartego schematu. I tak- jeśli biznes działa w konkretnej branży, przykładowo medycznej, zaleca się unikanie bardzo popularnej cząstki „med”. Nawet jeśli kojarzy się ona jednoznacznie i budzi zaufanie, warto stworzyć prawdziwie unikalną nazwę, która nie spowszednieje i nie zniknie wśród wielu innych podobnych do siebie. Dlatego agencja namingowa, powinna unikać opierania się na zasadzie analogii i skupić się na znalezieniu takich słów, które złożą się na niepowtarzalny wytwór.

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

 

Wiele działających na rynku firm posiada prawa własności do swoich nazw, dlatego zadbanie o bezpieczeństwo prawne każdej nowopowstającej to rzecz obowiązkowa. Jeśli nazwa się nie powtarza, może uzyskać ochronę prawną. Aby tak się stało, powinna być unikatowa oraz możliwa do zarejestrowania jako słowny znak towarowy. W momencie, kiedy okaże się, iż nazwa narusza bezpieczeństwo innych, firma z niej korzystająca, może zostać posądzona o prowadzenie nieuczciwej konkurencji. Konsekwencjami takiego oskar- Autor Maria Orkwisze wska żenia mogą być między innymi zakazy używania nazwy i wysokie odszkodowania.

 

Strategia działań

 

Aby nazwa była dobrze pozycjonowana, powinna nieść w sobie ideę strategii firmy, docierać do konkretnych odbiorców i przekazywać ważne dla przedsiębiorstwa wartości. Dlatego właśnie musi kojarzyć się dobrze, być skuteczna i perswazyjna. Głównym zadaniem agencji namingowej jest stworzenie nazwy, w której zawarte będą wszystkie powyższe cechy. Dlaczego jeszcze udział agencji namingowej jest tak ważny przy tworzeniu nazwy firmy? Są elementy, z którymi samodzielnie właściciele nowych firm mogą sobie nie poradzić. Na przykład – kwestia domen internetowych. Jeśli domena miałaby posiadać rozszerzenie.pl, to należy pamiętać, że powstało ich już 2 miliony. W przypadku rozszerzenia. com – istnieje ponad sto milionów takich domen. Towarowych znaków wspólnotowych, które objęte są ochroną w całej Europie jest 1,5 miliona, z czego tylko w Polsce kilkaset tysięcy. Ponadto bardzo istotne jest skontrolowanie znaczenia nazwy w sześciu podstawowych językach (angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, portugalskim i rosyjskim), by wykluczyć ewentualne problemy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

2017: kolejne nowe otwarcie

Kończymy stary rok i dynamicznie wchodzimy w nowy! Mamy nadzieję – Drodzy Czytelnicy – że VISUAL COMMUNICATION towarzyszył Wam w roku ubiegłym i będzie Wam towarzyszył w roku 2017. Nieustająco nie tylko pozostajemy na tropach najnowszych rozwiązań technologicznych, lecz również analizujemy tajniki komunikacji wizualnej w sferze języka reklamy...

Reklama