Kalendarium

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

W drodze do perfekcji

 

W dzisiejszych czasach znajomość języka angielskiego dla wielu jest już standardem. Jednak można zauważyć sporą różnicę między posługiwaniem się mową Szekspira w stopniu komunikatywnym, a poprawnym korzystaniem z języka w każdej sytuacji. Do osób, które chciałyby uzyskać tę drugą umiejętność zwraca się przeprowadzona w Wielkiej Brytanii kampania billboardowa szkoły językowej Harrogate Learning. Może dziwić lokalizacja, ale w kraju tym jest z pewnością masa osób, dla której angielski jest językiem drugim, a może i kolejnym, więc zgłębianie go może się przydać. Billboardy przedstawiają normalne sytuację ze szkoły językowej zaprezentowane niczym na stockowych zdjęciach. Jednak głowy osób na nich przedstawionych ze standardem nie mają wiele wspólnego. Tułowiom uczestników zajęć doklejono bowiem oblicza królowej Elżbiety I, Williama Szekspira czy Winstona Churchilla. W dymku obok każdej z tych postaci pojawia się hasło „Speak English like an expert”, które z pewnością można odnieść do przedstawionych postaci. One z pewnością znały angielski jak nikt inny. Oby więcej takich pomysłowych kampanii.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama