Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Pod prąd

Data publikacji: Wrzesień 2012

Personalizacja oraz łamanie wszelkich schematów i standardów wizualnych to obecnie wiodące trendy w sektorze wrapping. Aplikatorzy dostają do rąk zupełnie nowe folie i laminaty teksturowe, które umożliwiają efektywne sprostanie tym wyzwaniom bez względu czy mówimy o brandingu aut, planowaniu nowego wyglądu sklepu czy mieszkania.

 

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy na rynku pojawiła się spora liczba producentów z ofertą nowych teksturowanych laminatów i barwionych winylów. Są one dedykowane do aplikacji pojazdów oraz wnętrz. Wiele z tych produktów jest stosowanych w celu zaspokojenia indywidualnych aspiracji, ale też w twardej walce o klienta końcowego. „W ostatnim czasie jesteśmy świadkami dużych przetasowań ” – informuje Paul Roba, manager ds. technicznych i graficznych w A very Dennison. „Nowe produkty i wykończenia są narzędziami dla projektantów, które umożliwiają kreatywne wykorzystanie w realizacji docelowej. Wzory szablonów, takie jak wąż, struś czy skóra oraz tekstury, takie jak włókno węglowe, brush, wzory geometryczne czy wykończenia matowe, metalizowane lub z efektami specjalnymi, pozwalają na ograniczoną jedynie naszą wyobraźnią zabawę poszczególnymi formatami” – wyjaśnia.

 

Kolorowy zawrót głowy

 

Legendarny Camaro w unowocześnionej wersji. Matowe wykończenie stanowi dodatkowy efekt wizualny, który uatrakcyjnia wygląd samochodu.

Laminaty teksturowane są jednym z najlepiej sprzedających się materiałów w 2012 roku. „Dzieje się tak, ponieważ clutter jest im niestraszny, a ich właściwości pozwalają na skuteczne wyróżnienie się” – mówi Mary Ann Kucera, marketing manager w firmie MAC tac Graphic Products. „Marketer pragnie, aby odpowiednia oprawa graficzna przyciągała uwagę konsumenta, a nietypowe tekstury pomagają osiągnąć ten cel. Laminaty teksturowane oferują również niecodzienne wrażenia dotykowe, angażując kolejny zmysł do budowania informacji o marce w umyśle konsumenta. Ponadto dostawcy usług poligraficznych są już świetnie wyszkoleni w zakresie zwiększania wartości dodanej w grafice, ochrony zadruku i poprawy widoczności poprzez wykorzystanie laminatu”. Trudno jednak nawet ekspertom wskazać, jak długo może potrwać tak dobra passa laminatów i co ją zapoczątkowało. „Po części jest ona wynikiem podobnych trendów w zakresie wyposażenia wnętrz” – przekonuje Kucera. „Materiały nawiązujące do słojów drzewnych i tekstury skóry naturalnej lub włókna węglowego i wykończeń metalowych w przestrzeniach dwudziesto- lub trzydziestolatków robią doprawdy wielkie wrażenie. Ponadto materiały są obecnie znacznie lepsze. Winyl posiada bardzo wysoką jakość, a wykończenia są o wiele wyraźniejsze. Dodatkowo są obsługiwane w taki sam sposób jak standardowy overlaminate, są zatem tak samo łatwe do nałożenia przy wykorzystaniu tego samego sprzętu” – dodaje.

 

Nowe możliwości

 

Paul Roba z Avery Dennison podkreśla, że nowe produkty dostarczają znacznie większych możliwości – zarówno dla dostawców, którzy mogą poszerzyć ofertę, jak i dla klientów chcących się wyróżnić. „W aspekcie oklejania samochodów konsumenci zyskali nieodkryty dotychczas sposób personalizacji. Nowe folie do oklejania pozwalają indywidualistom na wyróżnienie swojego pojazdu pośród milionów takich samych lakierowanych samochodów. Dzięki nim dostajemy nie tylko świetny efekt wizualny i atrakcyjny wygląd, lecz także pojazd, który jest postrzegany w zupełnie nowy sposób”. Jak podkreśla efekty specjalne do kreatywnego konceptu architekta wnętrz. „W przypadku sklepu z galanterią skórzaną projekt aplikacji wewnętrznej może mieć tło na wzór krokodylej skóry, aby stanowić kontrast dla organicznej tekstury dostępnej w nowych torebkach, paskach czy butach”. Roba dodaje, że w ten sposób projektant lub firma mogą wyróżnić się, stosując laminaty z efektami specjalnymi, folie i produkty do oklejania ze smakiem i wyczuciem stylu. „Produkty same w sobie mogą być przytłaczające, jeśli zostaną użyte w nadmiarze, jednak wykorzystane ze smakiem nadają niepowtarzalnego uroku o indywidualnym charakterze”.

 

Personalizacja na kółkach

 

Nowe folie do aplikacji pojazdów umożliwiają również wyróżnienie określonych elementów, takich jak: maska, lusterka, zderzaki lub elementy graficzne aplikowane wcześniej. „Teksturowane folie specjalistyczne mogą oferować rozwiązania takie jak accent graphics dedykowane dla zastosowań w miejscu sprzedaży (POS), winylowe aplikacje o wysokiej jakości oraz częściowe oklejanie pojazdów dla spersonalizowanego wyglądu” – tłumaczy Jason Yard, specjalista od szkoleń w firmie MAC tac. Takie możliwości daje chociażby Tuning Film Series, która obejmuje wykończenie matowe czarne i białe oraz pięć wariantów włókna węglowego w kolorze czarnym, białym, srebrnym, grafitowym i złotym. „Nowe dodatki do linii w 2012 roku zawierają czarną skórę, srebrny księżyc oraz trzy kolory perłowe. Folie te są przeznaczone głównie do personalizacji pojazdów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Ponadto mogą także znaleźć zastosowanie wśród takich produktów, jak laptopy, konsole do gier czy telefony komórkowe” – tłumaczy Yard.

 

Materiał opracowano w oparciu o artykuł „Speciality Films & Laminates Open Doors for Print Providers”, którego autorem jest Bill Schiffner.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama