17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa
18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn
24-26.11.2020 · InPrint, Milan
12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt
10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Zintegrowane połączenie
- Największy telebim w Polsce
- Wirtualne eventy
- W oku cyklonu
- Sprzedaż wzrosła o 10%
- Australijski parlament z digital signage
- Ściana video na jachcie
- Kolorowy wyświetlacz E-Ink
- McDonalds z digital signage
- Wisła i Ledy
- W amerykańskim stylu
- Kinowa rewolucja
- Kaufland z digital signage
- Digital Signage i NASA
- Samsung i Golden State Warriors
- Digital signage na żywo
- Relaks w Warszawie
- Historia w kolorach
- Reklama dla optyka
- Dając do myślenia
- Digital signage na poziomie
- ZOOstaw, nie dokarmiaj
- W stronę słońca
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- Prostota technologii
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Dał nam przykład Bonaparte
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Kampanie reklamowe muszą być „smart”
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Odrodzenie
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- BMW OFFICE
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
- Digital Signage Merits
-
LFP
- Do it for safety!
- „Tęczowych świąt!”
- Kupuj, gdy leje się krew
- Dni Grzegorza Ciechowskiego
- Billboardy drugiej fali
- Take heat easy
- Brandalism krytykuje
- Kreativia modernizuje portfolio
- Mniej znaczy więcej
- Bezbarwne folie PET
- Do gadżetów i nie tylko
- Fashion on demand
- Hybrydowa wszechstronność
- Druk tkanin na drupie 2020
- Ricoh na RemaDays 2020
- Wielki format na tip top
- Mimaki na Formnext
- 12 lat gwarancji na głowice laserowe
- Pół metra w ciągu godziny
- Drukuj, gdzie chcesz
- 360 Reality Audio od Sony
- Stacje robocze HP
- Art x Technology
- O klimacie po raz kolejny
- Pokazać swoje możliwości
- Szyldy mają znaczenie
- Tekstyliowa premiera
- Zadruk różnorodnych podłoży
- Wielkoformatowe Spotify
- Dni Otwarte w Poznaniu
- Stawiamy na wielki format
- Roland VersaExpress RF-640
- Druk na tekstyliach według Rolanda
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Bajki flagowe
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Lupin reklamuje Lupina
- Wydanie w hołdzie zwierzętom
- Minimalistyczne logo
- Atrapy dla gamer’ów
- Świeć się z Energą
- “Zaszczep się i leć”?
- Pierwszy taki Carrefour Express
- „Aachoo!”
- „Witryna na gwiazdkę”
- Barwy siły i nadziei
- Cyberpunk 2077
- Marketing zgodny z etyką
- Wygrana Zofii Wawrzyniak
- Najdłuższy mural w Płocku
- 100% z Poznania!
- Reklama non-stop
- Niezwykły Visual Concert
- Mural przeciwko przemocy
- Poznajcie Projekt Pracownie
- “Siła Kobiet” jest wszędzie
- Murale od Empik Foto
- „Nadzieja” w polskich miastach
- Business Agility Pack
- Jeszcze się przytulimy!
- Mural ze starych zdjęć
- Święto w kolorach tęczy
- Zdrowia przede wszystkim!
- Tęczowe bramy Poznania
- Święta bez magii?
- Reklama dla przedsiębiorców
- “Warszawa żydowska”
- Osiedle dla ptaków
- Internetowy artysta Ganksy
- Foliówki zamiast ptaków
- Od PRL’u do wolności
- Spoiwo różnorodności
- Mural w stylu Yōkai
- Uliczna galeria sztuki
- Print on dispa!
- Pety na ziemi
- Środkowy palec z Berlina
- Jedynaste: Nie produkuj śmieci!
- Sztuka na ratunek pszczołom
- Traffic TV
- Podwójna moc Teckwin Shark
- Droga do wolności
- Mural przeciw nienawiści
- Topniejąca Floryda
- Antysmogowa sztuka
- W grupie siła!
- Naładuj energię (swoją i smartfona)
- Nowy image ABC
- Zagłada na filiżankach
- Kolor menstruacji
- Razem, choć na dystans
- Artysta ponad sztuką
- To ważne, w czym chodzisz
- Znikający Dracula
- Pocałunek rywali
- E-rozkłady jazdy
- Luksus w codzienności
- wBanksowana aukcja
- Książka za worek śmieci
- ⅓ - uratuj ją!
- Cool-Shop dla reklamy
- “Zaczytana sztuka”
- Kinomural 2020
- Mactac przypomina o dystansie
- Bezdotykowe menu
- Stop blubrom
- Grafika „budząca niepokój”
- „Archiwum Ożywione”
- Radar kampanii OOH
- #OurSecondChance
- Mapa zero waste
- Murale filtrujące powietrze
- Marketing z Jurkiem Owsiakiem
- #BiletWsparcia
- 25 tysięcy drzew na 25-lecie
- Ekologiczne płatności
- Kampania w harmonii z przyrodą
- Ranking The Drum
- Wśród najlepszych
- AMS: Zostań w domu!
- Bohaterowie epidemii
- Bierz Internet za rogi
- Nie każdy bohater nosi pelerynę
- Światło po ciemności
- „To nasza wspólna sprawa”
- Artysta obserwator
- Odpowiedzialne zakupy
- Prosty skład, dopasowana etykieta
- Pełna gotowość i mobilność
- OE-A Roadmap
- Kampania społeczna: Zostań w domu!
- Chaos reklamowy
- Sopot usuwa banery wielkoformatowe
- KFC w „Smart box”
- To nie jest zgoda
- Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku
- Miejsce kobiet jest w kuchni
- Kampania „Odpowiedzialny seks”
- W nowej odsłonie
- Gwiezdne Wojny zaskoczyły fanów
- Piwo na dwa sposoby
- Sztuka w fast foodzie
- Talking Print uruchamia Talkies
- Hologramowe słonie
- Innowacje w komunikacji wizualnej
- Alexa z nową funkcją
- Galeria na ulicy
- Wspólne badania
- Komunikacja polityczna
- O parkach kieszonkowych
- Billboardy i reportaże
- Opakowaniowa kampania
- Mural źródłem inspiracji
- Tunelowa reklama
- Zwierzęta przeciw śmieciom
- Kolory Red Bulla
- Etykiety dla ekologii
- Coca-Cola i recyklomaty
- ASP i Ströer
- Rowerem po billboardach
- Za pan brat z technologią
- Kampania „Opowieści podręcznej”
- Koniec z marnowaniem jedzenia
- The DisCO2unt Billboard
- W drodze do perfekcji
- W imię ekopostanowień
- Przeciw dopalaczom
- Niestandardowe realizacje
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Obraz miasta
- Najważniejsza rzecz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Panorama chaosu
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
- Otwarte wyjście
- Labirynt doznań
- Teaser doskonały
-
Biznes i Ludzie
- Koniec wolnych mediów?
- 44 nagrody dla Samsunga
- RemaDays Warsaw odwołane
- Meet your customer!
- Farma trolli i dezinformacja
- Ikea rezygnuje z katalogów
- Targi pod znakiem zapytania
- AMS Flex
- Viscom Italia Hyper Reality
- RemaDays Warsaw 2021
- Sharp NEC Display Solutions
- Solidarność kobiet
- Do zobaczenia w 2021!
- Z nowym logo
- Zmiany u Avery Dennison
- Dni Otwarte w Atrium
- 48 nagród dla Samsunga
- Art of Color 2020
- Nowa data ISE 2021
- Reklama za złotówkę
- Fespa Eurasia w 2021 roku
- Targi Dają Więcej
- Największy spadek w historii
- Odpowiedź “Milczącej większości”
- Festiwal Art Moves 2020
- Powrót do muzyki
- Pierwszy Tauro H3300 w Polsce
- Spadek 71% w reklamie zewnętrznej
- Coca-cola wspiera gastronomię
- „Projektowanie społeczne” z nową datą
- Targi ISE w Barcelonie
- Nowy szef polskiego oddziału Sony
- Do zobaczenia w roku 2021
- Nishiuma nowym dyrektorem B2B
- Stop and wash
- Wizualizacja Envision
- Porada od PIPT
- „Klient nasz Pan”
- Amagraf wspiera klientów
- Solidni w Biznesie
- Pesymistyczne prognozy
- Spustoszenie branży eventowej
- Drupa i Fespa przesunięte - Zmiany terminów
- Lamborghini z drukarki
- Sony World Photography Awards 2020
- Poznaj sektory targów
- Druk cyfrowy zamiast nici
- HP inwestuje 200 mln dolarów
- Seminarium Wielkiego Formatu Atrium
- Golden Pixel Award 2019
- Twórczość literacka w outdoorze
- Agencja mediowa PKN Orlen i PZU
- Targi coraz bliżej
- Brytyjskie regulacje reklamowe
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Czysta strefa
- Cięcie folii ochronnych
- Dr Pepper i wrapping
- Samochód w zoo
- Innowacyjne podejście do oferty
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Żabka zasilana zieloną energią
- Efektywne planowanie podróży
- Zmiana w kilku minut
- Od listw cenowych po folie PCW
- Wow Billboard!
- Baldachim na Sylwestra
- Gigant na wieżowcu
- Najważniejsza scena reklamowa świata
- Remodeling obiektów jak drukowany
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Przełomowe koncerty brytyjskiego trio Muse
- Świetlna świetność
- Logokracja
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
W dwa miesiące po wystawie Fespa Digital w Barcelonie, gdzie spotkali się europejscy specjaliści z branży LFP, międzynarodowe targi drupa stworzyły kolejną okazję do prezentacji najnowszych rozwiązań w segmencie maszyn do druku wielkoformatowego.
Tekst: Kurt K. Wolf
W Düsseldorfie zaprezentowano zarówno modele podstawowe do druku plakatów, jak i szybsze urządzenia służące do wysokonakładowego druku produkcyjnego. Poniżej, zgodnie z obowiązującym na rynku podziałem, przedstawiamy plotery oferujące szerokość w przedziale 2,5-5 m oraz maszyny o szerokości zadruku do 160 cm włącznie.
Agfa Graphics
Wśród maszyn serii :Anapurna, :Jeti i :M-Press szczególnie wyróżniał się model :Jeti 3020 Titan. W konfiguracji standardowej z 36 głowicami ploter drukuje przy użyciu palety CMYK z dodatkową bielą podkładową bądź kryjącą. W wersji rozbudowanej (48 głowic drukujących) maszyna może drukować tuszami UV w CMYK, Lc (jasny cyjan) i Lm (jasna magenta). :Jeti Titan 3020 drukuje na mediach sztywnych o maksymalnych wymiarach 3,2 x 2 m, a także na podłożach z roli (maksymalna szerokość – 3,2 m).
Dużym zainteresowaniem podczas drupy cieszył się także ploter Agfa :M-Press Leopard bazujący na tej samej technologii druku inkjetowego, którą zastosowano w modelu :M-Press Tiger. Maszyna drukuje na arkuszach w maksymalnym formacie 1,6 x 2,6 m. Zastosowano tu 64 głowice UPH 2 wykorzystujące technologię druku ze zmienną wielkością kropli (od 12 do 26 pikolitrów). W trybie wysokiej jakości (rozdzielczość 509 x 509 dpi) ploter osiąga prędkość 71 ark./godz., czyli 295 m2/godz.
Durst Phototechnik
Firma Durst pokazała trzy maszyny inkjetowe o wysokiej wydajności drukujące w sześciu kolorach w rozdzielczości 600 dpi. Są one przeznaczone dla drukarń offsetowych chcących wejść na rynek cyfrowego druku wielkoformatowego. Ploter Rho 1000 dostępny jest w dwóch wersjach: zadrukowującej karton i pracującej w trybie z roli na arkusz. Pierwszy model jest przeznaczony do produkcji displayów. Posiada system automatycznego doprowadzania podłoża, wbudowany moduł lakierujący oraz automatyczne wykładanie. Urządzenie drukuje do 130 arkuszy w formacie 120 x 250 cm w ciągu godziny i osiąga prawdziwie przemysłową wydajność, zachowując jakość typową dla druku offsetowego. Drugi model RHO 1000 drukuje z roli o szerokości 250 cm. Wbudowany moduł tnący pozwala na produkcję 160 gotowych arkuszy w formacie 120 x 250 cm w ciągu godziny. Trzecią nowością, którą można było oglądać na stoisku Dursta, jest ploter RHO 320 HS, który drukuje na roli o szerokości 3,2 m lub jednocześnie na dwóch rolach o szerokości 160 cm (z oddzielnymi kolejkami druku). Maszyna osiąga prędkość 140 m2/godz. i fotorealistyczną jakość w druku cztero- i sześciokolorowym. RHO 320 HS drukuje praktycznie na każdym podłożu, np. folii, tkaninach poliestrowych, papierze i winylu.
EFI Vutek
Firma EFI pokazała 3,2-metrową maszynę R3225 – model podstawowy do druku atramentowego UV drukujący w trybie z roli na rolę. Urządzenie drukuje z prędkością do 83 m2/godz. Jest przeznaczone do druku oznakowań, displayów, banerów i innych aplikacji POP. EFI R3225 posiada czterokolorowe głowice, które drukują kroplą o zmiennej wielkości Dzięki temu maszyna może zaoferować wysoką jakość i niskie zużycie tuszu. Ploter drukuje w rozdzielczości 1200 dpi, osiągając prędkość 50,8 m2/godz. w trybie wysokiej jakości. EFI R3225 osiąga wysoką produktywność dzięki temu, że zaczyna druk już podczas ripowania (przy pomocy RIP-u Fiery).
Kolejną propozycją EFI była maszyna Vutek HS 100 Pro o szerokości 3,2 m przeznaczona do druku na mediach sztywnych i elastycznych. Ploter posiada większą karetkę niż model rolowy Vutek GS 3250, dzięki czemu może drukować trzy razy szybciej w rozdzielczości 600, 720 i 1000 dpi. W maszynie zastosowano podwójny system utrwalania – najpierw wydruk jest utwardzany przy pomocy diod LED, a potem utrwalany przez łukowe lampy rtęciowe. Ploter drukuje ośmioma kolorami z maksymalną prędkością 334 m2/godz. Vutek HS 100 Pro może zadrukowywać cztery role niezależnie od siebie.
Na stoisku EFI zaprezentowano również hybrydowy model podstawowy Vutek QS2 Pro z utrwalaniem UV. Ploter drukuje na mediach sztywnych i elastycznych o maksymalnej szerokości 200 cm. Głowice reprodukujące skalę szarości drukują sześcioma kolorami oraz białym. Dodatkowym atutem jest funkcja druku wielowarstwowego. Urządzeniem steruje oprogramowanie Fiery XF ProServer.
Fujifilm Europe
Producent pokazał na swoim stoisku atramentowy model podstawowy Acuity LED 1600 UV, który zadrukowuje media sztywne i elastyczne o szerokości do 160 cm i grubości do 1,3 cm. Dzięki zastosowaniu tuszy UV i utwardzania LED w grę wchodzą również podłoża wrażliwe na temperaturę. Urządzenie operuje kolorami CMYK, jasnym cyjanem, jasną magentą, białym oraz lakierem.
Firma Fujifilm zademonstrowała również maszynę Uvistar Pro8 stworzoną we współpracy z firmą Matan. Urządzenie jest dostępne w wersji trzy- i pięciometrowej. Paleta dostępnych barw została poszerzona o cztery jasne kolory, a głowice drukują kroplą o wielkości od 20 do 40 pikolitrów, dzięki czemu ploter może zapewnić jeszcze większą jakość druku. Model o szerokości 3 m osiąga prędkość 278 m2/godz., podczas gdy wersja pięciometrowa drukuje maksymalnie 353 m2/godz. w trybie najwyższej wydajności.
Na stoisku Fujifilm można było zobaczyć także nową wersję plotera z płaskim łożem Inca Onset S40. Model otrzymał oznaczenie S40i. Posiada on 168 głowic drukujących, które aplikują krople o wielkości 28 pikolitrów. Piętnastostrefowy stół próżniowy przyspiesza zmianę arkuszy drukowych, a system czujników kontroluje pracę dysz. Inca Onset S40i drukuje aplikacje POS z maksymalną prędkością 470 m2/godz., co odpowiada 94 arkuszom o wymiarach 3,14 x 1,6 m w ciągu godziny. Na drupie pokazano wersję maszyny z automatycznym systemem załadunku podłoża.
HP Scitex
Firma HP przedstawiła dwa modele: HP Scitex XP2500 do druku z roli i HP Scitex FB7600 z płaskim łożem. Pierwsza z maszyn została stworzona jako rozwiązanie do produkcji aplikacji zewnętrznych. Drukuje czterema kolorami przy pomocy głowic Piezo, osiągając rozdzielczość 360 dpi i prędkość do 265 m2/godz. Producent daje gwarancję dwuletniej odporności aplikacji outdoorowych na działanie wilgoci i promieni UV.
Model HP Scitex FB7600 to ploter stołowy, który może zadrukowywać zarówno sztywne, jak i elastyczne media o maksymalnych wymiarach 165 x 320 cm. Maszyna drukuje tuszami UV i osiąga prędkość 500 m2/godz. Druk sześcioma kolorami w rozdzielczości 500 dpi pozwala na osiągnięcie wysokiej jakości obrazu bliskiej offsetowi.
Polytype Virtu Quantum 35
Virtu Quantum 35 to przemysłowa maszyna drukująca, która obsługuje podłoża elastyczne i sztywne. Stanowi ona kontynuację wciąż dostępnych na rynku modeli Virtu 25 i Virtu 35. Urządzenia Virtu drukują w rozdzielczości 1200 dpi przy użyciu tuszy UV w sześciu kolorach (z dodatkowym białym). Zmienna wielkość kropli (80 lub 130 pikolitrów) zapewnia najwyższą jakość obrazu. W modelu Quantum zastosowano nowe głowice drukujące z mniejszymi dyszami, które aplikują krople o wielkości 10 pikolitrów. Również w przypadku tej maszyny zapewniono rozdzielczość 1200 dpi. Urządzenie drukuje z prędkością 300 m2/godz. w trybie produkcyjnym i 150-180 m2/godz. w trybie wysokiej jakości. Ploter Virtu Quantum jest oferowany w dwóch wersjach: Quantum 25 i Quantum 35 o szerokości zadruku wynoszącej odpowiednio 250 i 350 cm.
Epson
Na drupie odbyła się prezentacja kilku nowych ploterów marki Epson. Pierwszy z nich to Epson SureColor SC-S30600, który miał swoją premierę na tegorocznych targach Fespa Digital. Urządzenie jest przeznaczone do druku banerów, oznakowań, folii do oklejania pojazdów oraz aplikacji wewnętrznych i zewnętrznych. Drukuje czterema kolorami w szerokości 161 cm. W maszynie zainstalowano nowe głowice drukujące Micro Piezo TFP, które pozwalają na osiągnięcie rozdzielczości 1440 x 1440 dpi. Ploter drukuje tuszami UltraChrome GS2, które nie zawierają niklu i są bezzapachowe. Dzięki temu nie jest konieczne stosowanie dodatkowej wentylacji w hali produkcyjnej. Epson SureColor SC-S30600 drukuje z prędkością 7,3 m2/godz. w trybie jakościowym i 29,4 m2/godz. w trybie prędkościowym.
Drugi z prezentowanych modeli to Epson SureColor SC-S50600, który posiada dwie głowice drukujące. Urządzenie drukuje bielą jako piątym kolorem. Osiąga prędkość 53,2 m2/godz. (tryb wysokiej prędkości) lub 17,9 m2/godz. (tryb wysokiej jakości). Na stoisku Epsona nie zabrakło również plotera Eposn SureColor SC-S70600, który drukuje dziesięcioma kolorami, w tym bielą i kolorami metalicznymi. Dzięki dwóm głowicom drukującym maszyna osiąga taką samą prędkość jak model SC-S50600. Epson pokazał także serię ploterów do wydruków CAD-owskich pod nazwą SureColor-T. Producent oferuje maszyny o szerokości zadruku wynoszącej 61, 91 i 112 cm. Arkusz formatu A1 jest w nich zadrukowywany w ciągu 28 sekund (zwykły papier) lub 72 sekund (papier powlekany).
Mimaki
Mimaki pokazało na drupie dwa nowe plotery, których premiera odbyła się podczas tegorocznej Fespy Digital: JV400-130/160LX i JV400-130/160SUV. Pierwszy z nich drukuje sześcioma kolorami oraz dodatkowym białym – jest to pierwsza atramentowa maszyna lateksowa z taką funkcją. Tusze lateksowe Mimaki są utwardzane w temperaturze od 40 do 60ºC, co pozwala na zastosowanie podłoży wrażliwych na wysoką temperaturę. Głowica drukująca aplikuje krople o wielkości zaledwie 4 pikolitrów, co gwarantuje płynne przejścia tonalne. Maszyna drukuje w rozdzielczości 900 x 900 dpi z prędkością 18,1 m2/godz. oraz 900 x 1200 dpi przy 14,2 m2/godz. Ploter JV400-130/160SUV drukuje w czterech kolorach przy użyciu atramentów solwentowych, osiągając prędkość 18 m2/godz. Atrament jest utrwalany diodami UV, co daje gładki i błyszczący wygląd symulujący powłokę, ale zachowujący wyrazistość kolorów.
Mutoh
Prezentowany na stoisku Mutoha ploter eko-solwentowy ValueJet 1638 oferuje szerokość druku wynoszącą 161,5 cm. Maszyna może zadrukowywać kolorami CMYK zarówno powlekane, jak i niepowlekane podłoża. W urządzeniu zainstalowano po dwa rzędy dysz na każdy kolor, dzięki czemu urządzenie osiąga rozdzielczość 720 x 1080 dpi przy prędkości 36 m2/godz.
Roland DG
Wśród urządzeń prezentowanych przez firmę Roland DG znalazł się nowy ploter inkjetowy VersaArt o szerokości zadruku wynoszącej 163 cm. Drukuje on tuszami Eco-Sol MAX. W maszynie zastosowano technologię zmiennej wielkości kropli – głowice aplikują krople w siedmiu rozmiarach, co pozwala na reprodukcję detali grafiki, drobnego tekstu i nasyconych kolorów. Kolejną zaletą urządzenia jest tryb druku w podwójnej palecie CMYK. Na stoisku Roland DG pokazano również ploter nabiurkowy BN-20 drukujący białym atramentem. Poprzednie wersje tego urządzenia obsługiwały wyłącznie paletę CMYK, opcjonalnie poszerzoną o kolory metaliczne. Ploter jest przeznaczony do druku aplikacji tekstylnych, etykiet, materiałów reklamowych i oznakowań.
Foto: ValueJet 1638 może zadrukowywać kolorami CMYK zarówno powlekane, jak i niepowlekane podłoża. Ploter posiada po dwa rzędy dysz na każdy kolor, dzięki czemu osiąga rozdzielczość 720 x 1080 dpi.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.
Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.